Hoe kan ik laag zingen?

Ik heb zelf een hoge stem als ik zing, maar ik wil net zoals anderen midden in een lied laag kunnen zingen. Heeft er iemand tips of weet iemand hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou een kuil kunnen graven en daar in gaan staan zingen, of je schors bellen :p nee, ik denk niet dat het verstandig is om je eigen stem te forceren. Een stem is mooi als hij echt is, en niet een stem die je probeert te maken door tonen te pakken die je niet of nauwelijks aankan. Maar als het dan toch moet, zou ik zanglessen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet hoe je dat kunt bereiken over 25/30 jaar! Roken... ik was vroeger een sopraantje en nu zou ik zo bij de bassen kunnen......en dan hebben we de alten dus overgeslagen...!
Niet doen hoor, het was maar een grapje :*)

Antwoorden (1)

Als je zelf een hoge stem hebt, zal het (op een uitzondering na) nooit mooi gaan klinken als je geforceerd laag gaat zingen. Blijkbaar heb je simpelweg een hoge stem, hier kun je weinig aan veranderen. Probeer anders de rest van een liedje wat hoger te zingen, zo zal het toch opvallen dat je het "midden" van een liedje "laag" zingt. Dit is dan misschien niet echt laag, maar in het verloop van het liedje zal dit wel zo klinken.