Weet iemand zangtechnieken om je stem op te warmen/bereik groter te maken/het beter te laten klinken/uit je buik te zingen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een zangleraar of lerares weet dit prima! Dus ga op zangles! Kun je gelijk oefenen. Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door voor het zingen een warming up te doen voor je stem. Een riedeltje van een aantal noten zingen en dat elke volgende keer een noot hoger beginnen. Hierdoor kan je uiteindelijk hoger zingen dan zonder opwarmen. Je kunt ook oefenen met toonladders en ook hierbij laag beginnen (do, re, mi, fa, sol, la ,ti , do) en dan langzamerhand steeds een noot hoger verder gaan, dus: re, mi, fa, sol, la, ti, do, re. Of, als je gewend bent om de noten anders te noemen: cdefgabc, defgabcd en daarna dus met de e beginnen. Succes en veel plezier met zingen.:)