Waaruit halen digitale tv-zenders (zonder reclame) hun inkomsten?

De meeste digitale zenders zijn reclamevrij, daarom wil ik weten hoe hun inkomsten hebben, aangezien commerciële tv-zenders dit normaal door reclame hebben.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De meeste digitale zenders hebben al op een of andere manier een andere zender.
Zo heb je bijvoorbeeld SLAM!TV, dat is van SLAM!FM (en daar is heel soms, 1x per uur 1 reclame ofzo te zien), en TV 538. Dat is van Radio 538 (en RTL).

Daar hebben ze dan weer wel reclames waar ze hun inkomsten vandaan halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor digitale zenders zoals Film 1, eredivisie live, Sport 1 etc. Betaal je een maandelijks bedrag.

Dit bedrag is voor de reclamevrije digitale tv-zenders hun inkomsten.

Echter zijn er ook digitale & betaalde tv zenders die reclame hebben. Deze reclame is echter dan niet door een film heen o.i.d.

Met andere woorden; je kunt rustig de film (bv.) afkijken zonder gestoord te worden door reclame's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoeld waarschijnlijk de zenders zoals -history channel- e.d. deze zenders zitten n.l. alleen op de kabel. De kabel exploitant betaald hier een X bedrag voor om deze zenders te mogen weergeven en dat wordt uit jouw abonnementsgelden gehaald. (voor niets gaat de zon op).
Muziek zenders worden vaak onderhouden de de uitgevers van muziek, welke er op gebrand zijn dat hun sterren worden gepromoot. Uitendelijk zijn er ook nog zenders welke worden gesponsord door bepaalde instanties, denk b.v. aan een kerkgenoodschap of verenigingen (AJAX TV).