Binnenkort geef ik een groot feest om een nieuwe woning te vieren, hebben jullie misschien een goed ideeen voor een groot feest? Dank voor tips!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Ik heb 5 tips tip1 zorg voor moderne muziek (dus niet de havenzangers) tip2 laat het feest lang duren tip3 neem ook lekkere hapjes tip4 wijn is ook goed tip5 neem niet te veel alcohol want je gasten moeten geen alcohoistenworden als laatste kun je zo'n lint knippen voor de sweer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzin een thema voor jullie feest

Bedenk samen in welke stijl jullie het feest willen hebben. Dit kan een Mediterraans feest zijn of een stuk eenvoudiger, namelijk gewoon met gezellige muziek en wat lekkere hapjes en wat drankjes.

Voorbeelden
•Meditteraans thema: ontvangst met een lekkere cocktail. Op de achtergrond vrolijke salsa muziek en als hapjes verschijnen er regelmatige opmerkelijke en heerlijke tapas (zie hier de meest heerlijke tapas!).
•Frans thema: ontvangst met Champagne en oesters. De gehele avond worden er Franse wijnen geschonken met lekkere Franse kazen. Op de achtergrond horen jullie de muziek van Charles Aznavour (of andere Franstalige muziek) zachtjes aanstaan.

Zorg voor een dresscode
Het geeft wel een leuke touch aan de avond en indien jullie een thema aan jullie feest geven kan hier uiteraard handig op ingespeeld worden. Vergeet een eventuele dresscode niet te vermelden in jullie uitnodigingen.

Verstuur de uitnodigingen

Zorg voor heerlijke hapjes en feestelijke drankjes!

Wat willen jullie voor hapjes en drankjes serveren op jullie feestavond? Hier vind je heel veel verschillende en culinaire hapjes (erg lekker!) die makkelijk te bereiden zijn. De drankjes zal wat makkelijker worden. Hebben jullie een welkomst- of een soort openingsdrankje in gedachten (champagne of een cocktail)? Een erg geslaagde cocktail is de mojito.

De meeste mensen zullen tijdens jullie feest meestal wijn, bier en/of frisdrank drinken. Het is belangrijk dat hier voldoende van in huis is. Tip: Mochten jullie je drank (ook frisdrank) bij een slijterij halen, veel slijterijen nemen ongeopende flessen kosteloos retour. Handig om eens na te vragen bij jullie lokale slijterij of zij dit ook doen.

Verbouwen voor het feest
Moeten de meubels even een andere plek krijgen voor het feest? .

Vergeet de rondleiding niet

Op jullie Housewarming Party zelf willen veel mensen jullie nieuwe huis zien, logisch want daarvoor zijn ze ook gekomen. Zorg dat al jullie kamers opgeruimd en netjes zijn, zodat ze een goede indruk kunnen krijgen. Misschien dat jullie in een aantal groepjes (apart van elkaar) kunnen gaan, zodat er altijd één van jullie aanwezig is bij de andere gasten.

Extra tips voor een geslaagde Housewarming Party:
•Zorg voor een aparte speelhoek of speelkamer voor de kinderen die komen.
•Maak in jullie tuin of op jullie balkon een rookplek, zodat jullie nieuwe meubels fris blijven ruiken.