Ik wil voor mijn partner nieuwe boxen kopen voor zijn stereo thuis..Maar heb er geen verstand van, wie helpt?

Het moeten in ieder geval kleintjes zijn en voor mij betaalbaar :-)
Ze komen in een hoek te hangen waar gordijnen voor hangen dus misschien dat ik dan specifiek ergens op moet letten?
En de stereo is niet meer zo jong..dus niet hypermodern ook al werkt het allemaal nog perfect!

Toegevoegd na 33 minuten:
Okay..laten we de gordijnen maar vergeten..
:-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Koop luidsprekers op voorwaarde dat je ze mag ruilen. Het is al eerder gezegd (en waar); het type speakers dat jij in gedachten hebt kan niet zonder subwoofer. Ik snap dat het leuker is om een een doos te geven dan alleen een toezegging.

Een maak 'voor mij betaalbaar' een beetje concreet. Ik kan niet inschatten hoeveel dat is.

Is er echt geen mogelijkheid om de speakers op standaards te zetten? De speakers komen daarmee beter op gehoorhoogte en je hebt de gordijnen er niet voor hangen, want dat kan echt niet maar dat was al wel duidelijk begreep ik ;-)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik heb leuke kleine speakers van het merk Mission,bevallen uitstekend,maar je moet er wel rekening mee houden,dat het laag niet zo denderend is! Dan verval je al gauw in grotere en duurdere speakers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Typisch vrouwen (ik mag het zeggen) ze willen altijd kleine boxen en het liefst achter het gordijn. Dat klinkt dat voor geen meter en elke euro is te veel. Als je van muziek houdt kan je toch echt beter wat grotere boxen kopen. Wij hebben een jaar geleden boxen van het merk Indiana line gekocht. Klinken erg goed. Deze kosten ongeveer 500 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achter het gordijn is noodzaak.. en het mag me echt wel wat euro's kosten maar dan moet ik ze wel te besteden hebben!
En kleine boxen is meneer's eigen wens...
Beetje kort door de bocht vandaag "platje"!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik reageerde inderdaad een beetje fel. Dat komt omdat ik heel vaak hoor dat vrouwen niet van boxen houden in huis. Maar je hebt gelijk......dat geldt niet altijd.
Als je iets wilt uitkiezen op muziekgebied, ga dan met hem samen naar een goede winkel, neem zijn eigen muziek mee en ga luisteren, kijken en vergelijken. Zorg er even voor dat je ook de gegevens van de autdioset meeneemt, dus welk merk/type en als het te vinden is specificaties / boekje oid.

Bij de betere winkel mag je vaak zonder meer ook thuis uitproberen of het bevalt en zo niet terugbrengen / omruilen. Denk er om, muziek en belveing van geluid is een heel persoonlijk iets en afhankelijk van zeer veel factoren, zo is het "achter het gordijn" zeker niet aan te raden, daar moet vst wel een andere oplossing voor te vinden zijn, gordijnen dempen namelijk veel te veel. Koop dan liever een set staande boxen of hang ze met beugeltjes net voor de gordijnen. Maar hoe dan ook, ga niet zelf alleen en zeker niet zonder luisteren wat kopen, de weg er naartoe is minstens even leuk als het uiteindelijke cadeau! (en wellicht kom je tot de conclusie dat jullie samen nog even verder moeten sparen of dat er een andere setting verzonnen moet worden.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem hem mee, het is zijn stereo dus moet hij de inschatting maken wat hij mooi vind klinken. de verassing gaat er dan wel een beetje af, maar je weet wel zeker dat hij krijgt waar hij echt blij mee is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij moet zowieso mee besluiten.

Dus in plaats van hem de speakers te geven, geef hem een mooie zelfgemaakte 'cadeaubon' voor een dagje speakers zoeken. En bv een maximum waarde. Wil hij dan toch duurdere, dan betaal je met hem mee. Heeft hij op zijn evrjaardag wel het cadeautje, en toch de mogelijkheid zijn eigen set uit te kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat nog niet gezegd is maar wellicht in overvloede. de boxen die jij bedoeld zijn mid/hoog boxen. bass komt over het algemeen uit een woofer, deze is groter en zwaarder. het voordeel van bass is dat het menselijk oor niet waar kan nemen waar het bassgeluid vandaan komt. in de praktijk betekend dat dat je de woofer op een willekeurige locatie uit het zicht kan plaatsen. het mid en hoog geluid is wel hoorbaar waar het vandaan komt en moet je dus goed ''richten'' een gordijn ervoor is niet handig dan.

verder wil ik net als mijn voorgangers benadrukken dat je ze echt moet beluisteren voor aankoop. veel succes ermee!