Ten eerste moet je het geluk ook wel een beetje aan je zijde hebben, verder, koop in principe alles wat je maar kopen kunt, vanaf de Steenstraat, die reeks, (vlak voor de gevangenis) tot en met de Leidsestraat & Kalverstraat en hoewel die twee laatstgenoemde straten wel leuk en aardig zijn, doorgaans komen er maar weinig mensen op terecht. Maar je casht ook in een keer goed, als je er hotels hebt.

Zelf vind ik de hoek van A - Kerkhof tot en met de Coolsingel het gunstigst, dat is mijn favoriete combinatie dan heb je de rode, gele en groene straten.

Maar blijf ook jagen op de 'mindere' straten, vanaf de reeks Steenstraat, Barteljorisstraat en Neude, ook met die straten in combinatie met hotels kun je het aardig lang volhouden. Je hebt immers geen enkele garantie dat je je gewenste straten compleet krijgt en je moet! wat achter de hand hebben om enige vorm van weerstand te kunnen bieden.

Ga ook voor de stations, liefst allemaal, vind ik zelf een hele leuke inkomstenbron en mensen komen er vaak op terecht. Ondergeschoven kindjes in het spel zijn toch Dorpsstraat en Brink (die koop ik nooit) en het waterleidingbedrijf en elektriciteitsbedrijf, ja, ik twijfel altijd of ik dat nou zal kopen of dat ik het links moet laten liggen...

En als je een straat compleet hebt, direct huizen zetten, afhankelijk van je cash zou ik er twee huizen per straat neerzetten, hou geld over, dat wanneer die verdraaide repareer uw huizen kaart komt, je niet direct je huisjes / hotels hoeft af te breken.

Als je er op terecht komt, blijf in de gevangenis zitten!!! zolang het kan, zolang je straten compleet hebt met huizen of hotels, kun je goed verdienen, terwijl je ondertussen geen risico loopt op straten van je medespelers terecht te komen.

En als alle straten van betekenis wel zo'n beetje verkocht zijn, gaan we altijd onderling ruilen of verkopen. Mijn straat x tegen jouw straat x, en betaal, of laat je een beetje bijbetalen voor die ruil, weet niet of dat conform de regels is, maar wij doen dat altijd wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

In het begin veel geld investeren in straten, hoe meer straten, des te meer kans dat iemand op jouw straat beland. Als je dan nog geld 'over' hebt, kun je huizen en hotels bouwen, maar dat moet je niet in het begin doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kalverstraat en die daar bij hoort zien te bemachtigen en deze vol zetten met huizen en hotels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is meer geluk dan tactiek als je het mij vraagt. De dobbelstenen bepalen of je daar komt, meestal wil niemand de kalverstraat verkopen/ruilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onzin!!! Ze hebben ooit uitgerekend dat statistisch gezien het het beste is om utrecht te kopen. Daar komen nl. De mensen ook het vaakst langs ivm de gevangenis.
Aan het begin inversteren in de 2 duurtste straten, daarna huizen en hotels erop, en als dat af is, rustig doorspelen.
Als je nog meer wil kopen kun je de telecombedrijven en de verkeersknooppunten kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Telecom bedrijven en verkeersknooppunten?
heb ik dan zo'n ouderwetse versie???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mss heet dat zo op monopoly junior???
Zoveel mogelijk in de bak zitten ;)
nadat je al je straten van huizen en hotels hebt voorzien
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de creatieve benadering haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- dan mag je geen inkomsten ontvangen!
capthavoc
12 jaar geleden
nee maar je geeft ook niets uit ;)
geen risico om op kalverstraat te komen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Geenantwoord?
In ons spelregelboekje staat dat je gewoon huur mag innen, behalve als je grond met hypotheek bewaard is (dat dat kaartje dus op de kop moet liggen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correctie, behalve als je grond met hypotheek beZwaard is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook!!! als je in de gevangenis zit
De 4 stations bemachtigen. Deze staan strategisch erg goed en kunnen je veel geld opleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb persoonlijk het liefste de nutsbedrijven de stations en de hoek van vrij parkeren: utrecht groningen en den haag is altijd heerlijk cashen en heel vlot hotels bouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, die wil ik ooit altijd. Hoewel ik de Belgische versie heb (met andere straatnamen), weet ik toch welke hoek je bedoelt.
In het begin alle straten en stations waar je maar op komt meteen kopen, en als je weinig geld hebt straten op z'n kop leggen (met hypotheek, of hoe dat tegenwoordig ook heet) zodat je nog meer kan kopen.
Alle straten en stations leveren veel op, ook de goedkopere, óók van de steden waarvan de ander(en) er al hebben (maar dan indirect, zodat zij niet kunnen bouwen).
NUTS-bedrijven oid. hoef je niet per se te kopen, die leveren je weinig op.
In het begin nog niet bouwen, tenzij je zoveel geld hebt dat je ernaast nog steeds álle straten en stations kan kopen die je tegenkomt.

Als bijna alle straten en stations verkocht zijn, gaan bouwen. Even naar de prijzen kijken wat op dat moment de nuttigste plek is om te bouwen, soms gaat met 1 huis meer de prijs van een straat enorm omhoog, soms scheelt het niet zoveel. Vaak is het zinvoller om op een paar steden enorm te bouwen en anderen leeg te laten, dan overal een paar huisjes te hebben.
Niet te bang zijn om te bouwen; weinig bouwen is vaak heel onverstandig. De winst die je krijgt door de huizen is vaak veel meer dan het geld dat je verliest door af en toe een paar huizen te moeten afbreken. Een klein beetje geld reserve houden is wel handig natuurlijk, je moet niet van je laatste beetje geld telkens een huis kopen.