Waarom is de musical jekyll and Hyde niet in Nederland een grote productie?

Ik vind het zon mooie musical zoals hij op Broadway is op gevoerd!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nederland is maar een klein land. Er kunnen niet zo heel veel heel grote musicals tegelijk plaatsvinden, we hebben maar drie heel grote vaste theaters: Luxor, Circustheater & Beatrix theater, als die alle drie al een voorstelling hebben, dan is het vol.

Als die echt zo goed is, dan zal ongetwijfeld deze musical ook ooit naar Nederland komen.

Ik heb trouwens enkele jaren geleden in Almelo al eens een Jekyll & Hyde musical gezien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb hem zelf ook al eens gespeeld, ik hoop dat ie nog een keer komt
Het antwoord van C4th is al een deel van de reden, nog een reden is dat de hele grote musical decors zo duur en uitgebreid zijn dat het pas rendabel is om nog een decor-set te bouwen als er werkelijk veel bezoekers te verwachten zijn.
Het decor van We Will Rock You dat tot vorige week in het Beatrix-theater stond wordt nu in de Antwerpse Schouwburg gebouwd, het decor van de Lion King gaat deze week naar Madrid.
Toevallig heb ik voor beide producties zondag en maandag met de vrachtwagen gereden.
Overigens zijn er in Nederland nog wel een paar andere theaters die meer dan 1000 zitplaatsen hebben voor dergelijke producties: Chassé Breda, Martiniplaza in Groningen en Orpheus in Apeldoorn om maar een paar te noemen.
Ook worden grote decors soms aangepast om in kleinere zalen te staan, maar dat gebeurt dan alleen wanneer het langere tijd kan blijven staan.
Voorbeeld is het Beatrix theater en het De la Mar in Amsterdam.
Dat laatste theater is als het speeltje van Joop van den Ende natuurlijk een ideale kandidaat voor een vestzak uitvoering van de grotere musicals die Joop naar Nederland haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij komt! De musical J & H zal door Harlekijn worden gespeeld kort worden gespeeld in Zoetermeer eind oktober en begin November. Hoofdrol: Jasper Taconis (o.a. Five gues named Moe, Chicago, Jeans) Deze musical was ook in 2007 zijn afstudeerproject bij het DAPA/NME (Dutch academy performing arts) Hij kruipt wederom in de huid van beide heren. De cast bestaat uit dezelfde bezetting als toen aangevuld met leerlingen van het DAPA. Hou hun website in de gaten voor de speeldata! Was toen grandioos!