Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Legale plekken voor Graffiti?

Hallo,
Ik ben geïnteresseerd in het maken van graffiti tekeningen.
Dit betekent niet dat ik illegaal op viaducten ga spuiten enzo hoor.

Jullie denken vast dat ik illegaal bezig ben en dat ik straks wordt opgepakt, ik denk er zó over:
Graffiti is kunst, eigenlijk is de wereld een gratis museum.

Ik wil niet illegaal bezig zijn, maar graag legaal. Ik woon in west-Amsterdam, weet er iemand in een straal van twintig of dertig (of veertig, maximaal vijftig) kilometer een plek waar je legaal graffiti mag spuiten?

Graag een antwoord.
Mvg,
MrMorrie1

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kimath
14 jaar geleden
Ik heb bij station Leeuwarden eens een prachtige graffiti tekening gezien van behoorlijk wat meters op een geluidswal. Dergelijke tekeningen vind ik juist mooi, heb ik geen moeite mee. Maar als mensen alleen maar ergens een 'tag' gaan kladderen vind ik het zonde.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Je kunt het beste kijken op de website:
Waar mag je spuiten en waar niet?
Je kan niet overal graffiti spuiten want dat is strafbaar. Check dit bij de gemeente. De gemeente heeft muren in Amsterdam waar legaal gespoten mag worden.

Toegevoegd na 30 seconden:
Wil jij verder komen met graffiti ? | YourAmsterdam
Je kan niet overal graffiti spuiten want dat is strafbaar. Check dit bij de gemeente. De gemeente heeft muren in Amsterdam waar legaal gespoten mag worden. ...
www.youramsterdam.nl/.../wil-jij-verder-komen-met-graffiti-.aspx
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Link doet het niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar ben ik gelukkig niet verantwoordelijk voor. Maar als je hem wilt lezen, zoek dan op "Wil jij verder komen met graffiti? ", het is meteen de bovenste link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vond de andere antwoorden ook zeer duidelijk, maar met deze kon ik het meeste opschieten.
Verder kijken dan dat je neus lang is, even kijken bij de gemeente. Ik heb nu al een plek gevonden die een kleine kilometer van mij vandaan is! Dankjewel hiervoor!
Mvg,
MrMorrrie1

Andere antwoorden (2)

Ziet http://www.legal-walls.net

Niet altijd helemaal up to date, maar een goed begin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
burgemeester smeetsweg zoeterwoude rijndijk

En dan iets zuidelijker loopt de N11.
Daar heb je een fietstunnel waar je legaal mag spuiten.
Dat heb ik daar laatst ook nog gedaan.
Maar het word snel overgespoten door andere mensen.

Als ik je nog een andere tip mag geven:
Je kan ook met tegeltjes werken.
Die worden niet snel verwijderd, en blijven vaker wel jaren geplakt zitten!!
Bovendien is het ook spannender om ze ongezien op te plakken wat tevens heel simple is dmv een grote boodschappentas.
Sommige van mijn tegeltjes waren al dezelfde dag weg, en andere zitten er nu nog steeds.
Maar dat is eigenlijk wel een beetje illegaal.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bovendien is een tegeltje bescheiden en plak je alleen maar ergens een tegeltje, wat een veel minder hoge boete oplevert omdat het snel en makkelijk met een hamer te verwijderen is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing