Zou een band als Iron Maiden nog steeds onder de indruk zijn van luid applaus / gejuich van het publiek, ook al doen ze dat al 20jaar?

Het lijkt mij een waanzinnige ervaring om op een podium te staan en een applaus, luid gejuich van je fans te ontvangen, ook al doe je het bij wijze van spreken al 20 jaar.

Of zouden ze er inmiddels zodanig aan gewend zijn dat het ze niet veel / niets meer doet???

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ze zullen er niet meer van onder de indruk zijn, maar ze zijn er wel aan gewend, en kunnen eigenlijk ook niet zonder het gejuich en het enthousiasme van het publiek. D.w.z. zonder dat enorme applaus zouden ze niet goed kunnen spelen. Als je 20 jaar lang steeds maar razend enthousiaste fans om je heen hebt, en dat zou wegvallen, dan kom je in een totaal andere wereld terecht, waar je erg aan moet wennen. Zeker voor artistieke prestaties geldt, dat je een zekere aanmoediging nodig hebt. Artiesten zullen zich dat niet van dag tot dag beseffen, maar b.v. een cabaretier die eens een keer meemaakt, dat tijdens een voorstelling ergens in de provincie de sfeer niet goed is, weet precies wat dat is. Het is dan nauwelijks mogelijk om iets te presteren op het podium. Vergelijk het met een voetbalwedstrijd zonder publiek. Soms gebeurt dat, na rellen of een incident. Ik heb geen verstand van voetballen, maar ik zou me kunnen voorstellen dat zo'n wedstrijd in stilte, weinig sportieve hoogtepunten heeft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100