Mag je met risk wanneer je met twee poppetjes kunt verdedigen ook met twee dices gooien ondanks dat iemand met een poppetje/dice aanvalt?

?????

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, want je mag nooit met meer poppetjes verdedigen dan waarmee de aanvaller aanvalt. Toegevoegd na 25 minuten: Dus als je tegenstander met één leger aanvalt (en dus met één dobbelsteen gooit), mag jij ook maar met één dobbelsteen gooien om je land te verdedigen.

Nee je mag dan maar met 1 dobbelsteen gooien er moet altijd een poppetje kunnen blijven staan. Veel speelplezier!

Ligt er aan of je oud of nieuwe risk regels gebruikt. Zelf heb ik een oude risk en daar bepaald de verdediger zelf met hoeveel stenen hij verdedigd. Als de aanvaller met 1 steen gooit mag de verdediger, als hij genoeg poppetjes heeft, gewoon met 2 dobbelstenen verdedigen en is dan ook in het voordeel. Zie link voor uitgebreide spelregels.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100