Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je met risk wanneer je met twee poppetjes kunt verdedigen ook met twee dices gooien ondanks dat iemand met een poppetje/dice aanvalt?

?????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Dice? ... ? Oooooh, je hebt het gewoon over een dobbelsteen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je lijkt m'n nichtje wel, ook altijd eigen regels maken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik was bang dat de vraag te lang zou worden, vandaar dat ik het 'dices' noem en bananenman ik maak mijn eigen regels niet toch? vraag me juist af wat de echte regels zijn

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Nee, want je mag nooit met meer poppetjes verdedigen dan waarmee de aanvaller aanvalt.

Toegevoegd na 25 minuten:
Dus als je tegenstander met één leger aanvalt (en dus met één dobbelsteen gooit), mag jij ook maar met één dobbelsteen gooien om je land te verdedigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt +
Zie anders deze link ( voor de vraagsteller) http://www.wisfaq.nl/show3archive.asp?id=1139&j=2002
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
handige link, maar wel erg lang verhaal voor iets wat op het blote oog ook al wel duidelijk is :P

Andere antwoorden (2)

Nee je mag dan maar met 1 dobbelsteen gooien er moet altijd een poppetje kunnen blijven staan. Veel speelplezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan of je oud of nieuwe risk regels gebruikt.
Zelf heb ik een oude risk en daar bepaald de verdediger zelf met hoeveel stenen hij verdedigd. Als de aanvaller met 1 steen gooit mag de verdediger, als hij genoeg poppetjes heeft, gewoon met 2 dobbelstenen verdedigen en is dan ook in het voordeel.
Zie link voor uitgebreide spelregels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing