Een Amerikaanse fuif is een feestje waarbij alle gasten zelf eten en drinken meenemen. In Amerika noemen ze dat een Dutch party, dus precies omgekeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O nee? Dan moet je wat beter lezen. het antwoord spreekt voor zich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had precies hetzelfde antwoord willen geven. Wel raar van die Amerikanen want dat iedereen iets mee moet nemen schijnt voort te komen uit onze krenterigheid maar ja, als je zo'n feestje geeft en je noemt het Dutch party, wie is er dan krenterig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het leuke van zo'n party is dat je een grote variëteit een hapjes en drankjes kunt verwachten. Maar dan moet je de zaken wel een beetje verdelen natuurlijk, dus dat niet iedereen taart meeneemt bijvoorbeeld. Misschien kun je zelf een beetje aangeven wat je wilt hebben.
Kimath
12 jaar geleden
Bij zulke dingen is inderdaad wel handig om te zeggen wie wat mee neemt, jij neemt hoofdgerecht, jij een toetje, et cetera. En dan kijken wat er op tafel verschijnt, wel leuk hoor.

Andere antwoorden (3)

Een amerikaanse fuif houdt in dat iedereen iets meeneemt. De een neemt hapjes mee, de ander zorgt voor het drinken en weer een ander voor taart.
Nodig iedereen uit en leg uit wat de bedoeling is. Zorg ervoor dat iedereen wat anders meeneemt, anders zit je straks met alleen maar hapjes en geen drank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een Amerikaanse fuif neemt iedereen de versnaperingen zelf mee naar het feest.
Vertel de mensen die je uitnodigt dus duidelijk dat ze zelf drankjes en hapjes dienen mee te nemen.
Bij binnenkomst kunnen ze dan alle meegebrachte zaken op tafel zetten zodat iedereen ervan kan genieten.
Als gastheer kun je natuurlijk zelf ook al wat neerzetten, verder zorg je voor de aankleding en muziek van de feestruimte en de glazen en schaaltjes.
Veel plezier!

Gr Koos
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Amerikaanse party, ook wel Amerikaanse fuif genoemd, is een feest waarbij de gasten ieder zelf iets te eten of te drinken meenemen. Deze manier van feestvieren is in de jaren ’60 en ’80 uit Amerika komen overwaaien. Tegenwoordig hoor je er niet zoveel meer over. Toch is het een heel origineel idee om gasten uit te nodigen, met het verzoek iets culinairs mee te brengen.
Het allerleukste is natuurlijk als de gasten daadwerkelijk iets van de eigen kookkunst laten proeven. Dit idee is vindingrijk op vele fronten. Ten eerste hoef je zelf niet de hele dag in de keuken te staan, ten tweede kost het je weinig en ten derde zit jij na afloop niet met een enorme afwas. Als je het slim aanpakt tenminste. Als je een dergelijk feest wilt geven is het handig je gasten wat richtlijnen te geven. Als je weinig afwas wilt, kun je ze vragen ook het servies en bestek voor hun kookcreatie mee te nemen. Je kunt je feest een thema geven, zodat de gasten weten welk voedsel ongeveer verwacht wordt. Het is ook raadzaam een inventarisatie van het meegebrachte voedsel op voorhand te maken. Zo voorkom je dat je straks met tien schalen gevulde eieren zit opgescheept.

Een Amerikaanseparty is een ideale manier om een picknick te organiseren. Je kunt er een leuke activiteit aan vastpinnen, bijvoorbeeld een fietstocht of badmintonwedstrijden. Een Amerikaans feest hoeft ook niet alleen maar ter gelegenheid van een feestelijkheid gegeven te worden. Je kunt er ook een informeel gezellig samenzijn mee organiseren.