In navolging van een vorige vraag : Wie weet een leuke Belgenmop ? Voor de Belgen onder ons een leuke Hollander mop?

Deze maandag vind ik het niet erg weer aan het werk te moeten ( kan ik weer inloggen op goeievraag en opnieuw genieten van jullie humor :-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Een belg loopt in de bossen. Hij hoort een iemand om hulp roepen. Hij ziet een kabouter met zijn sik in een sleuf van een boom vastzitten. Hij helpt de kabouter die hem zeer dankbaar is.
Zo dankbaar dat de belg 2 wensen mag doen. Nou zegt de Belg, dan geef mij maar een fles jenever die nooit opraakt.
En ja hoor, floep, daar had hij zijn fles. De belg doet de dop eraf en giet de helft van de inhoud eruit. En ja hoor de fles loopt vol.
Nu je 2e wens zegt de kabouter. Nou, zegt de Belg, geef nog maar zo'n fles...............

Toegevoegd na 1 dag:
2 werkmannen zien hun Nederlandse voorman lui op zijn stoel voor de keet zitten. Dat zit een van de belgen niet lekker.
Dus gaat hij er naar toe.
He baas, waarom moeten wij zo hard werken?
Nou zegt de baas, kom maar eens mee naar binnen. Hij gaat voor een bord staan en houdt zijn hand tegen het bord.
Sla nu maar zo hard als je kan op mijn hand. Belg doet dit en de voorman haalt net op tijd zijn hand weg.
Kijk, en daarom ben ik voorman en hoef ik minder hard te werken.
Die Belg naar beneden naar zijn collega Belg. Een? vraagt die.
Nou het zit zo. Belg houdt zijn hand voor zijn gezicht en zegt tegen de ander? Nou, zo hard als je kan op mijn hand slaan........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Gaat een Belg bij Rijkswaterstaat werken om strepen op de weg te zetten.De 1e dag haalt hij de gevraagde 500 mtr, de 2e dag 400 mtr, de 3e dag 300 mtr, de 4e dag 200mtr en vrijdags nog maar een goeie 100 mtr! hij moet bij de baas komen en die vraagt hoe dat toch komt? antwoord de Belg "awel het is heel eenvoudig,dieje verfpot gaat steeds verder weg staan he!
Grtjs
en succes
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whoa , goeie ! Super :)
Komt er een Belg aan de Nederlandse grens ,
vraagt hij aan de douane,
is dit Nederland 1of Nederland 2.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij is leuk ! :-))))
.Waarom is Jezus niet in Nederland geboren? Ze konden geen drie wijzen vinden.

Er wordt ingebroken bij een Hollander. Zegt de dief tegen de Hollander: "Ik zoek geld." Waarop de Hollander zegt: "Ik zal helpen zoeken."

.Een Hollander vraagt aan een Belg: "Als je kan raden hoeveel sigaretten er nog in mijn doosje zitten mag je ze alle 10 hebben

.Weet je hoe de Hollandse politie een betoging uit elkaar drijft? Ze rammelt eens met de collectebus.

Wat is het verschil tussen een ongeluk en een ramp? Als een bus vol Hollanders in een ravijn rijdt, is dat een ongeluk. Als er overlevenden zijn een ramp.

Sorry nederlanders!!!!!
Ik hou van jullie hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg actueel die laatste haha
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
super cool . Ik ga mijn familie in Antwerpen moar weer n's bezoeken ! Misschien zijn ze ook grappig!
Waarom opent een Belg een pak melk al
in de supermarkt?

Omdat er staat: Hier openen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Whaaa ! Ik houd mijn buik vast . LOL
Koning Albert van België is op bezoek bij Koningin Beatrix en beklaagt zich: "Jullie Hollanders zitten altijd zo te lachen als wij Belgen eens iets doms doen, maar wij willen ook wel eens kunnen lachen om iets doms van de Nederlanders." Beatrix reageert enigszins afhoudend, maar na enig aandringen van de Belgische koning, zwicht ze toch. En zoals beloofd, geeft ze twee dagen na het bezoek de opdracht om namens de Nederlandse staat midden in de Sahara een brug te laten bouwen.
De Belgen lezen dit en lachen zich helemaal kapot. Het land ligt letterlijk een week stil, omdat de Belgen maar niet tot bedaren willen komen.
Maar ja, na die week van hilariteit is de grap er wel weer af, vindt koning Albert. Hij belt koningin Beatrix: "Awel, het was een leuk grapske, maar je mag de brug nu wel weer afbreken." Waarop Beatrix antwoordt: "Ik zou wel willen, maar er zitten twee Belgen in de weg, die erop zitten te vissen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is lang lezen , doe k als ik klaar ben met mijn geld tellen :)
Een Belg en een Nederlander staan te piesen naast de weg. Zegt de Belg tegen de Nederlander: “Wat heb jij een grote straal zeg!” Waarop de Nederlander zegt: “Dat kun jij òòk, als je je gulp open doet!

Een Nederlander rijdt in België een Belg aan en het is zijn schuld. Zijn auto heeft geen schade, maar die van de Belg heeft wel wat deuken opgelopen. De Nederlander maakt de Belg wijs, dat hij, om de deuken uit de auto te krijgen, in de uitlaat van de auto moet gaan blazen. De Belg begint in de uitlaat te blazen en terwijl hij dit doet, gaat de Nederlander ervandoor. Even later stopt er een politieagent, die aan de Belg vraagt, wat hij aan het doen is. De Belg zegt: “Ik probeer de deuken uit mijn auto te blazen.” Zegt de politieagent: “Dat gaat echt niet lukken, zo, want je hebt de autoraampjes nog open staan!”

Wat is het dunste boek ter wereld?

- 500 jaar Belgische wetenschap!

Een Belg komt in Amerika. Een man van de FBI doet zijn jas open en zegt: “FBI!” De Belg doet zijn jas open en zegt: “C&A!”

Op de zesde dag sprak God tot de aartsengel Gabriël: "Vandaag ga ik een land creëren, genaamd Vlaanderen. Het zal een land zijn van buitengewone natuurlijke schoonheid, met grote bossen, vol met herten, zwijnen en eekhoorns. Grote rivieren, gevuld met alle mogelijke soorten levende wezens. Het zal een binnenzee krijgen met enorme hoeveelheden vis, en het zal ook aan een buitenzee komen te liggen, die men vanaf prachtige goudgele stranden zal kunnen overzien." God ging verder: "Ik zal het land rijk maken door de landbouw en de inwoners zullen grote welvaart kennen. Ze zullen bekend worden als Vlamingen. En zullen het vriendelijkste volk op aarde zijn." "Maar Heer", vroeg Gabriël, "denkt u niet dat u misschien een beetje TE genereus bent voor deze Vlamingen?” "Niet echt", antwoordde God, "moet je eens opletten wat voor Noorderburen ze krijgen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ABsolute topper die laatste , het was moeilijk om te kiezen . Ontzettend bedankt .
waarom koopt een belg geen bleuband boter?

ze krijgen het strikje niet los
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor antwoord krijg je als je aan een belg vraagt: waarom is een brandweerauto rood?

Antwoord: een brandweerauto heeft 4 wielen, 1 waterpomp, 1 waterslag, en 1 bestuurder. Dat is zeven, en zeven lijkt op zee. In de zee zwemmen vissen, vissen hebben vinnen, de Finnen wonen naast de Russen, de Russen kweken tomaten (echt?), de tomaten zijn rood, en daarom is een brandweerauto rood.

Wat doet een belg met een fotorolletje?
Opsturen naar een onwikkelingsland!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is seller een nederlanders of een belg:

antwoord: een straaljager want een kameel heeft 2 bulten