Waarom zitten Duitsland, Spanje, Frankrijk en the UK (mist er een) sowieso in de finale?

over het eurovisie heb ik het dus he =P Pourquoi zitten zij al sowieso in de finale? Hebben zij zich daarin gekocht? Is het uhm omdat ze een bepaalde plaats hebben gehad vorig jaar? ofzo ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+Italie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Right jahxD die was ik dus vergeten. Thanks!

Het beste antwoord

Je mist Italie;

Deze landen zijn zo belangrijk als financiers van de EBU
(European Broadcasting Union) dat ze automatisch een plekje in de finale krijgen, want zonder het geld van die landen zou een dergelijke productie niet mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dacht al...dit is dus echt zo oneerlijk he... 5 landen die er zo inzitten en de rest moet er voor knokken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx

Andere antwoorden (2)

die betalen een soort van 'contrubutie'elk jaar,een prijs wat bepaald wordt door het aantal inwoners en het bpm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is het omdat deze landen de hoofdsponsoren zijn van het Eurovisie songfestival