wat is er 'moeilijk' aan het boek 'de donkere kamer van damokles'?

voor geschiedenis moeten we een boek kiezen uit een boekenlijst om te lezen en er een verslag van te maken. maar ik had dit boek gepakt en de meneer zei dat die wel moeilijk was terwijl het verhaal en het onderwerp (WO2) me wel aanspreekt. de meneer raadde het boek 'de zwarte met het witte hart' aan, maar ik vind dat verhaal wat saaier en het boek is veel dikker! nu is mijn vraag: wat is er nou zo moeilijk aan dat boek? (ik ben op blz 25 en tot nu toe snap ik het redelijk)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ook ik heb de Donkere Kamer gelezen voor mijn lijst (ooit) en ik dacht er zomaar even aan te beginnen. Je bent pas op pagina 25 en je kunt het 'redelijk' volgen, dat impliceert dat het je er toch een beetje moeite mee hebt. Het is geen makkelijk boek maar wel een bijzonder boek. Lees het uit en verklaar de titel, dan ben je een heel eind op weg. Het is een bijzonder literair werk met diepere betekenis en bijzonder spannend bovendien. Ik zou je graag willen spreken als je het uit hebt en doe Osewoudt de groeten;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soms heb je bij boeken een dubbele betekenis die er niet 1-2-3 uit te halen valt. Bij de donkere kamer weet ik dat niet meer, ik vond het een intrigerend boek.
Mocht je voor je examen lezen en voor NL een stukje moeten voorlezen, dan kan ik de Kroongetuige adviseren. Ik heb tijdens mijn examen drie stukken voorgelezen waar sprake was van een kroongetuige: 1. De kroongetuige van de moord. 2. Het kind dat geboren of verwekt wordt als kroongetuige van de liefde. Nr 3 weet ik niet meer. Mogelijk is die snel te vinden.

Succes met de donkere kamer!