Kun je een feest geven op openbaar terrein? (regio Rotterdam)

Ik wil een verjaardagsfeest geven voor ongeveer 50 man. Een zaaltje huren vind ik wat saai en thuis is met geluidsoverlast ook niet alles. Is het mogelijk om een feestje te organiseren in bijvoorbeeld een park of op het strand? Is overleg met politie dan bijvoorbeeld noodzakelijk? bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Vooral overleg met de gemeente is noodzakelijk want zonder vergunning van hun mag je geen groot feest organiseren.

Staat alle info die je nodig hebt.. http://www.rotterdam.nl/pdc:evenementen_organiseren_in_een_deelgemeente

Ik denk dat overleg wel handig is. Ik zie dit trouwens wel vaker; mensen die met een hele groep zitten te picknicken/bbq aan de maas in Barendrecht (naast het pannekoekenhuis zeg maar). Dat is een leuk stukje.

Voor zover ik weet moet je voor feesten op een openbare plek altijd een vergunning aanvragen bij de gemeente. Zo'n 3 maanden van tevoren. Ik weet dat sinds een paar jaar bepaalde gemeenten persoonlijke evenementen/feesten op openbare plekken niet meer toestaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100