Ik zoek een passend liedjestekst of gedicht voor dit verhaal.

Het gaat over het verhaal " Moeders zijn gevaarlijk met messen" van Do Van Ranst. We moeten een boekbespreking maken en één van de opdrachten is: Een liedjestekst OF een gedicht zoeken die past bij de inhoud van het boek.

Hier de inleiding:
Jef woont met zijn zwakbegaafde zus Iene en zijn mooie moeder in een flat. Er is ook nog Süleyman, zijn vervelende vriend die er altijd is, alsof hij bijna een broer is. Jef heeft zijn vader nooit gekend. Het enige wat hij van hem weet, is dat zijn ogen te dicht bij elkaar stonden. Dan ben je door de duivel bezeten. En dat hij door zijn moeder vermoord is met een keukenmes…

Tenminste, dat wil hij graag geloven. En als zijn moeder dat dan ook nog af en toe vertelt, dan is het ook zo.

En dan is er ook nog Harry. De vriend van zijn moeder. Hij draait aan de knoppen in huis zodat de dingen veranderen en zijn moeder af en toe op uit staat. Daar kan Jef niet tegen.

Er zijn ook nog mensen zoals Klompvoet en Suza Moen en Sjoerd de kasseienman, maar die zijn er gewoon. Zoals de stank in de berging aan de straatkant er is, die eeuwige stank alsof er een lijk in één van de vuilniscontainers ligt.

Er is ook het glazenflessenveld, waar gelukkig alles af en toe eventjes stilvalt, zelfs Iene. Als het waait, tenminste, en als er niet ineens een geheim in de grond zit. Een geheim dat voor kort alleen van Jef en zijn moeder was.

Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ha, die xLostprophetsfanx; Zware kost. Ik moet meteen denken aan Hurt in de uitvoering van Johnny Cash.

Red hot chili peppers - Californiacation (instrumental) ?

Misschien is dit wat: Psycho Leon Payne Lyrics: Can Mary fry some fish, Mamma Cause I'm as hunger as can be Oh lordy how I wish, Mamma You could keep that baby quiet Cause my head is killing me I saw my ex again last night, Mamma She was at the dance at millers store She was with that Jacky Wite, Mamma I killed them both and they're burried Under Jenkins in the morgue You think I'm psycho don't you mamma Mamma pour me a cup You think I'm psycho don't you mamma You better let 'em lock me up Don't hand me Johnny's pup. Mamma Cause I might squeeze in too tight I'm having crazy dreams again, Mamma So let me tell you about last night I woke up in Johnny's room, Mamma Standing right there beside his bed With my hands around his throat, Mamma Wishing both of us were dead You think I'm psycho don't you mamma I just killed Johny's pup You think I'm psycho don't you mamma You better let 'em lock me up You know that little girl next door, Mamma I believe her name was Betty Clark Don't tell me she's dead, Mamma Cause I just saw her in the park We were sitting on a bench, Mamma Thinking of a game to play Seems I was holding a wrench, Mamma Then my mind just walked away You think I'm psycho don't you mamma I didn't mean to break your cup You think I'm psycho don't you mamma Oh Mamma why don't you get up

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Leon_Payne

Weird! 'Paranoimia' van 'The Art of Noise' weet volgens mij wel de sfeer van vervreemding over te brengen.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=YubzvkNh77w

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100