Peter van der Vorst

Heb het al geprobeert op te zoeken,maar kon er weinig over vinden.
Wat ik dus wil weten.... Is dat zijn echte naam of niet. Is wel heel toevallig dat een royalty kenner van der Vorst heet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Peter van der Vorst (Breda, 28 oktober 1971) is een Nederlandse presentator/deskundige bij RTL 4.

En hij heeft wel wat meer gedaan dan royalty kenner zijn:

Hij heeft een universitaire opleiding politicologie gevolgd aan de Universiteit van Amsterdam. Hij schreef de column "The Young ones" in het Nederlandse magazine "Gay Krant" en zit als royalty-deskundige bij het programma RTL Boulevard.

Hij presenteert/presenteerde de volgende programma's:

Van Koninklijke Huize
Van Der Vorst Ziet Sterren
De Oranjes
De 10
Kat In De Zak
Geen cent cent te makken
De Frogers: Effe Geen Cent Te Makken
Verhuisbericht
Pulse
Bouwval Gezocht
RTL Boulevard
Wie kiest Tatjana?
Ook was hij als producer aan vele programma's van Eyeworks verbonden. Tevens is van der Vorst eigenaar van Vorst Media (Vorst Media is de productiemaatschappij van presentator en programmamaker).

Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_van_der_Vorst"

Hier is nog een biografie en een interview:
http://petervdvorst.punt.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij is het zijn echte naam. Hij heeft politicologie gestudeerd, dus misschien ligt daar wel een link naar het koningshuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja , het is zijn eigen naam. Vroeger toen men een achternaam moest verzinnen bedachten veel mensen om dan maar hun beroep als achternaam te nemen. De bakker heette toen Bakker, en de slager heette Slager.
Peter van de Vorst heeft van zijn achternaam zijn beroep gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou ook kunnen dat het geen toeval is. Er zijn namelijk nog veel meer mensen die een beroep hebben wat opmerkelijk te maken heeft met hun achternaam. Bijvoorbeeld een arts met de achternaam Prik, een vishandelaar met de achternaam Graat, een voetballer die Been heet en ga zo maar door. Er zou dus een verband kunnen zijn tussen je naam en de keuzes die je in je leven maakt. Als ik naar mijn eigen achternaam kijk heeft die een relatie met de naam van de straat waar ik in woon!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
interessant om een onderzoek naar te doen
Is op zich toevallig, maar er is eens onderzocht of mensen de neiging hebben een beroep / woonplaats etc die lijkt op hun naam vaker kiezen dan je op grond van statistieken mag verwachten. En de uitkomst is positief!

In de VS is dit onderzocht. Er blijken meer mensen die Dennis heten voor het beroep dentist te kiezen.
En mensen die Phyllis heten wonen vaker in Philladelphia dan je op grond van statistieken zou verwachten. Enz enz.

Wat dacht je trouwens van onze (voormalige) weervrouwen op tv? Diane Woei, Somer...