DTS-decodering!! Wat is dat? En waarvoor dient dit?

Bij de link heb ik een goeie speaker gevonden van logitech, maar DTS-decoring, voor wat dient dit?
DTS zelf ken ik maar decodering??

Is dit als je bijvoorbeeld een versterker aansluit met DTS-HD (voorbeeld pioneer VSX-LX53),
zal deze speaker system dan op DTS-HD draaien of niet?

http://www.logitech.com/nl-be/speakers-audio/home-pc-speakers/devices/7929?moduleaction=GoBigger&modulename=BluelineHPBanner

http://www.pioneer.be/nl/products/42/98/405/VSX-LX53/index.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Tja, waar te beginnen? DTS = Digital Theater System en is in wezen een gelijksoortig systeem als Dolby Surround (AC3). Om alle beeld en geluidsinformatie op een transport drager (DVD / Blu Ray) te krijgen, moet deze informatie gecomprimeerd worden. Voor het geluid gebruikt met in belangrijke mate Dolby en/of DTS. Door de CODERING in DOLBY en/of DTS is men in staat veel groteren hoeveelheid geluidsinformatie in een kleiner bestand samen te voegen. Indien je dit dan later weer wilt afspelen, zal de weergaven apparatuur over de juiste DECODERING software moeten beschikken om de informatie (gecomprimeerd c.q. gecodeerd in Dolby en/of DTS) weer in zijn originele staat terug te brengen. Luidsprekers hebben opzich NIETS te maken met de form DTS, Dolby, PCM, Analoog, Surround, Stereo en of Mono, dit zijn alle vormen van weergaven c.q. vormen van compressie (codering). Luidsprekers geven alleen het signaal "weer" wat ze analoog krijgen aangeleverd.
-THX- is een kwaliteitscertificering van meneer Lucas.
B.t.w. de DTS codering heeft een iets betere specificatie dan Dolby (omdat de gebruikte compressie minder hoog is). Als je dus muziek gaat weergeven en je hebt de keuze tussen Dolby en DTS, zou ik adviseren om DTS te gebruiken, een ietsepietsie betere kwaliteit.

Toegevoegd na 9 minuten:
PS. je gaat toch hopelijk niet die logitech pisbakken potjes op je pioneer versterker aansluiten!!! Dit is water naar de zee dragen. (dit zijn luidsprekers bedoeld voor een wat betere weergaven bij gebruik van een PC, maar heeft voor de audiofiel verrekte weinig met kwaliteit te maken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke versterker zou u mij dan aanraden voor op de pioneer. max prijs 800euro
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp je niet !!! De door jouw vermelde Pioneer "
7.1-kanaals HDMI AV-receiver met Bluetooth en aluminium voorpaneel, type VSX-LX53" is toch een complete prima versterker, of heb je nog helemaal niets ??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ik bedoelde luidsprekers, heb ik eigenlijk nog niets, behalve die pisbakken luidspreker ;-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekijk deze site eens rustig, http://www.vergelijk.nl/luidspreker?gclid=CO_uxrSs06gCFQGGDgodjRK85w&v=3 hier zitten prima luidsprekers tussen, houd het spreekwoord in de gaten, "geen ketting is zo sterk als de zwakste schakel".
Bezuinig niet op de luidsprekers!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de informatie