wat is er illegaal? Het kopen van illegaal vuurwerk, het vervoeren naar eigen land of het afsteken van illegaal vuurwerk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

All of the above.

Illegaal vuurwerk, de naam zegt het al, is gewoon verboden.. Of je het nu koopt, smokkelt, afsteekt, opeet of je konijnehok er mee versiert, het is en blijft illegaal vuurwerk en DUS strafbaar. De strafmaat zal wellicht verschillen, maar het blijven allemaal illegale handelingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whahahaa, je konijnenhok mee versieren xDD
Smakelijk Flappie ^^
rose
12 jaar geleden
Ik denk dat Hans hieronder het (meer) bij het rechte eind heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar aan hoe je de vraag leest : er staat duidelijk : illegaal vuurwerk.
Kan best dat dat tot aan de grens is toegestaan, maar hij heeft het over naar eigen land vervoeren DUS importeren. En dat is bij illegaal vuurwerk dus illegaal ofwel : verboden.
rose
12 jaar geleden
Maar het in Belgie kopen van in Nederland verboden (illegaal) vuurwerk, is niet verboden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar dat was de vraag niet.
Illegaal vuurwerk kopen is verboden (eerste deelvraag), vervoeren van illegaal vuurwerk naar eigen land is verboden (tweede deelvraag) en het afsteken van illegaal vuurwerk is verboden (derde deelvraag). Dat heeft er niets mee te maken dat het geen enkel probleem is in België of Spanje of van mijn part China daar niet-illegaal vuurwerk te open en af te steken, mits je het daar ook laat. Maar dat was de vraag niet. Of hij heeft hem wel meesterlijk onduidelijk gesteld.
rose
12 jaar geleden
Nou, vooruit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-)
Het vervoeren naar eigen land en het afsteken van illegaal vuurwerk in EIGEN land. Als je namelijk illegaal vuurwerk koopt in een land, is dat vuurwerk in dat land vaak legaal. Dat betekent dus dat je het daar mag afsteken, maar niet naar Nederland mag vervoeren om het hier af te steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bezit van illegaal vuurwerk is illegaal.
dus ook transport, afsteken, bewaren, etc.

Maar het is pas illegaal volgens het Nederlands Recht als je er mee in Nederland bent, dus heb je vuurwerk in Belgie gekocht, dan is het nog niet illegaal zolang je het niet de grens over brengt.
12 jaar geleden
Het vervoeren naar eigen land en het aansteken zijn bijde illegaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Illegaal is altijd illegaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alles het is gewoon verboden !