Kan iemand deze ballon-doorslik truuk verklaren? Ik ga er niet vanuit dat ze echt een ballon door hun keel laten glijden.

http://www.youtube.com/watch?v=fTMutuhmDUE&feature=related

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het is net als degenslikken de kunst om je keel en slokdarm in een rechte lijn te hebben. Ik neem aan dat de ballon zodra hij bij de maag is indeukt, of er moet aan de achterkant nog een opening zijn waar die door naar buitenkomt.

Het is een variatie op degenslikken, en dus wel degelijk mogelijk om een heel eind in je mond te krijgen. De kunst is op het laatste moment het knoopje los te maken of een heel klein gaatje te prikken, zodat de lucht er weer uitloopt. De ballon verlaat vervolgens - luchtloos- het lichaam. Je moet wel een goede beheersing hebben over je kokhalsreflex, dat wel, maar uiteindelijk is het gewoon een hele ouwe circustruc. In een nieuw jasje. Toegevoegd na 47 seconden: Beetje laat, sorry, ik heb in de tussentijd vier filmpjes met het zelfde thema bekeken om te zien of het geen trucje was. Maar nee, geen trucje. Althans, geen illusie. Ze doen het echt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100