Wat is de entertainmentwaarde van nieuwsberichten als: 'Gezicht vrouw verbrand door gegooid bijtend zuur' of 'Zwaargewonde door steekpartij Breda' ?

Op Google Nieuws vind je dit soort berichten dagelijks in de rubriek 'Entertainment' naast berichten over het nieuwe kapsel van Sylvie van der Vaart of het huwelijk van Yolanthe Kabeljauw van Cash-bergen. Ik snap daar dus niks van. Waarom worden dit soort nare gebeurtenissen onder entertainment geschaard en niet onder 'Binnenland' of iets dergelijks? Leed is toch geen vermaak, of het nou om bekende Nederlanders of onbekende mensen gaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

We mogen graag zien dat onze medemensen elkaar afmaken, we kijken dan ook vaak bijna geobsedeerd naar de beelden van een veilig verre oorlog en als het theater van man tegen man in het oude Colosseum op TV kon worden uitgezonden zaten de mensen met hun neuzen tegen het beeldscherm geplakt. De enige voorwaarde is dat wij onszelf veilig in onze fauteuil kunnen wanen en het geweld op veilige afstand geschiedt.
Helaas, wij zijn zo en ik zeg wij hoewel ik mijn TV heb weggedaan omdat al die beelden van mij niet zo nodig hoeven, maar ik weet dat er onder die nette lagen toch ergens een eng mannetje zit wat ik liever niet wil kennen (dat ben ik).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De berichten die je tegenkomt bij Google Nieuws worden verzameld uit allerlei bronnen. Dat gaat tegenwoordig niet meer met de hand, maar automatisch via RSS-feeds. de categorie zit daar ook in verwerkt. Wanneer degene die het oorspronkelijke bericht heeft geproduceerd een verkeerde categorie meegeeft, of een fout maakt waardoor de categorie verkeerd wordt geimterpreteerd, kan het zijn dat zo'n bericht op de verkeerde plek getoond wordt.

Je zou eens kunnen kijken bij welke nieuwsbron het oorspronkelijke bericht vandaankomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Entertainment zie ik in hoofdzaak als vermaak en denk,dat nieuws maar voor een zeer klein del uit vermaak bestaat.
Dergelijke berichten vallen in mijn optiek dan ook beslist niet onder entertainmeent! Ze hebben dus geen enkele entertainment waarde!