Dat kan, omdat b.v. medewerkers van een platen- of productiemaatschappij iets op internet zetten. Omdat er veel mensen betrokken zijn bij een productie is het vaak lastig te achterhalen wie dat heeft gedaan.

Bij films gebeurt het ook op die manier, maar het kan ook zijn dat tijdens een voorvertoning iemand gaat zitten filmen. Je krijgt dan wel een uiterst belabberde kwaliteit, maar dat is voor de echte fans geen probleem.

Overigens maken uitgevers, platenmaatschappijen, en producers etc. er in de praktijk niet zo'n punt van, want zoiets betekent alleen maar dat hun product zeer gewild is. Ze zien het dus als een extra complimentje, en het is eigenlijk alleen maar reclame. Zeker als het in het nieuws komt.

Hieronder een link naar een berichtje over een Harry Potterfilm en daar lees je dat het met boeken ook gebeurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Onvertrouwbare mensen, hackers .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er werken vele mensen aan een project, er kan er natuurlijk altijd een bij zitten die lekt, of misschien wel de producent zelf om de mensen nieuwsgierig te maken