hoe heet het prentenboek waarin de objecten op de prenten gemaakt zijn van huis-tuin en keukenspullen

je ziet bijv een winkel en daarin is de toonbank gemaakt van lucifers e.d. het is heel goed gedaan!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat je Look-Alikes bedoelt, van Joan Steiner.

Met als ondertitel: The more you look, the more you see!

En dat is echt waar - je kunt uren kijken naar die mooie taferelen.

Ze heeft trouwens meerdere prentenboeken gemaakt, elk met een eigen thema.

Toegevoegd na 25 minuten:

Op het bovenste plaatje (uit Look-Alikes Junior) zie je bijvoorbeeld:

Achter de lamp een opengeklapte portemonnee.
Twee dobbelstenen (net rechts van de lamp).
De afzuigkap is een mondstuk van een stofzuiger.
De luxaflex is een krijtstift met wattenstaafjes.
De struik achter dat raam is een stuk broccoli.
De achterrand van het aanrecht bestaat uit vierkante kauwgompjes met daarbovenop verjaardagstaartkaarsjes.
De flessen rechts van het koffieapparaat zijn afgesneden punten van krijtstiften.
De gaspitten zijn speelgoedspinnetjes.
De oven is een oude walkman.
Rechts van het fornuis een oogschaduwapplicator.
Daarvoor een eikel.
De wasbak is een sardinenblikje.
De kraan is gemaakt van een metalen haakje.

Enzovoort, enzovoort, enzovoort.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw! in een woord geweldig! en zo snel :O ik herinnerde me dit boek laatst als iets wat ik vroeger in de bieb veel leende!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had het nog nooit gezien, maar is echt tof! Ik ga eens kijken of ie ook in onze bieb staat :)