Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

VHS Video NTSC cassette omzetten van naar dvd.

Ik heb een VHS Video Cassette met daarop een video die in Amerika is opgenomen. Dat moet dus een NTSC formaat zijn. Ik wil deze video overzetten op een dvd die hier in NL kan worden afgespeeld.
Ik ben nog in het bezit van een PAL video cassette speler die volgens de handleiding ook NTSC formaat afspeelt. Echter als ik dit probeer verschijnen er heel schokkerige beelden op de TV. Op internet lees ik dat NTSC cassettes met een hogere snelheid worden opgenomen dan cassettes in PAL formaat en dit zou het probleem verklaren.
Ik heb nu een bedrijfje benaderd die video's om kan zetten op een dvd, echter ze laten me weten dat hun apparatuur geen NTSC formaat accepteert of netjes af kan spelen.
Vraag: weet iemand een bedrijf die dit wel kan doen, want thuis lukt het me niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
748

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan bij de HEMA informeren of zij NTSC tapes overzetten naar DVD. Of je moet contact opnemen met Fa Hoek en Sonepouse in Diemen of DutchView in Hilversum. Kon wel eens een kostbare kwestie worden.

Heb je familie of kennissen in de VS? Vraag hen of zij het kunnen omzetten naar DVD. Misschien is het omzetten in de VS goedkoper dan hier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt BvW.
Heb wel familie in de VS en zij zouden dit wel voor me willen doen. Maar de tijd ontbreekt me. Ik ga contact zoeken met de door jou opgegeven bedrijven.

Andere antwoorden (1)

Bij veel videotheken hebben ze tegenwoordig dit soort service...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding