Hoe kan je zelf een mooie videoclip maken? net zo als Green day, Jason Derulo, enz.

Wij zijn met zijn 3en en 13 jaar oud. Wij oefenen altijd bij rooftop studio’s. Wij hebben een tijdje een eigen nummer gemaakt, daar een prijs mee gewonnen op school maar nu willen we er graag een muziek video bij maken, hoe kunnen we dit het beste aanpakken.

Toegevoegd na 12 minuten:
heeft er iemand tips?

Toegevoegd na 12 minuten:
heeft er iemand tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het ligt eraan of je hem zelf wilt maken of iemand anders wil laten doen.

- Zelf: Probeer een camera te regelen en een leuk scenario (hoe je de clip voor je ziet, maar dan uitgeschreven op papier). Na je opnames moet je monteren. Als je weinig ervaring hebt kan dat best lastig zijn. Probeer eerst eens Moviemaker (standaard op elke windowscomputer, of gratis te downloaden). Je hebt ook nog professionele programma's, zoals Corel Videostudio en nog een stapje hoger is bv. Adobe Premiere. Je zal dus eerst veel moeten oefenen om alle knopjes en opties te leren kennen van het programma.

- Iemand anders: Zoek leeftijdsgenoten die met filmpjes maken bezig zijn. Dit soort dingen kunnen heel ervaringrijk voor hen zijn. Jongeren van jullie leeftijd hebben nog niet veel contacten, waardoor dit soort kansen vaak heel handig zijn voor beginnende filmmakers. Misschien moet je eens op jullie school zoeken naar getalenteerde jongeren ;-)

Heel veel succes ermee! (en als je nog vragen hebt, kun je die altijd stellen)