Bestaat er een engelstalige pim-pam-pet?

Ik doel hierbij op het klassieke spelletje waarbij de deelnemers bijvoorbeeld 'een land beginnende met de letter A' moeten noemen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

Jazeker is het er, en het is een echte klassieker, misschien al ouder dan de versie Pim Pam Pet, ergens uit de jaren '50.
Het heet 'Tell me - quiz' en is nog regelmatig aan te treffen op bijvoorbeeld Ebay.

Overigens zijn er ook Duitse, Italiaanse, Franse, Spaanse, ik denk ik vrijwel alle gangbare talen wel versies van. Terecht ; het is een spel met het Gouden Recept : makkelijk te leren, lastig goed in te worden, stabiel blijvende uitdaging.

Toegevoegd op 05-06-2009 09:58:42
Andere titels zijn : Denk Fiks / Fix , Pensad Pronto!, Pensate Rapidamente!, Pensez Vite!, allemaal variaties op snel denken dus.
Van origine is het vermodelijk Duits - dat is althans de oudste versie die ik kan vinden. Ook zijn er meerdere meertalige versies (met de vragen in verschillende talen op de kaartjes).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo te zien wel, onder dezelfde naam.

"A traditional Dutch trivia game.
Players draw one card at a time, and read what it says.
Then the player spins the wheel to see what letter their answer has to start with

Example of card: Name a music group starting with ...

The first player to reach whatever amount of correct answers has been agreed upon, is declared winner."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wat stom!
Dat zou pim-pam-cap moeten heten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja, maar pet is ook engels voor huisdier....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
don't worry, be happy :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zijn eeen hoop duimpjes voor een fout antwoord ;-D