Wil je een voorbeeld van? Want dan zou ik zeggen, bijna het gehele oeuvre van Bon Jovi ;)

Als omschrijving zou ik zeggen een rustig rock nummer die bij voorkeur over de liefde gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw, een minnetje. Kom op mensen, als je een min geeft zeg dan ook waarom...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minnetje is niet van mij, ben het wel eens met je antwoord, behalve dan dat het niet over liefde hoeft te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg dan ook bij voorkeur. En dat wordt ook in andere antwoorden als antwoord gegeven, maar die krijgen dan weer geen min. Maar goed, jij hebt hem niet gegeven. Ik hoop wel dat degene die mij de min wel gaf eens reageert.
Een ballad is een mooi rustig (liefdes)lied. Een rockballad is een ballad die wordt uitgevoerd door een rockband die (vaak) hardere muziek speelt.

Even een paar voorbeelden:
Metallica is een hardrockband (luister eens naar bijvoorbeeld het nummer "Enter sandman") die ooit een ballad schreef genaamd "Nothing else matters".

Zo heeft de band extreme ooit een flinke hit gehad met het nummer "More than words" (ook een ballad) terwijl ze normaal gesproken hardere muziek maken (bijvoorbeeld "Get the funk out")
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luister bijvoorbeeld ook eens naar Pearl Jam. Pittige nummers, maar ook ballads als Come Back en Breathe. Inderdaad; een Rockband die rustige nummers spelen is mi. een Rock Ballad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rockband is geen rockballad. Het gaat om het nummer dat een rockballad is. Maakt niet uit wie het dan speelt. Zelfs BZN (geen rockband imho) kan een rockballad spelen/maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoeld, maar ook Barry Manilow of Leo Sayer maken wel eens een rustig, ballad achtig nummer maar ik zou dat nooit een rock ballad willen noemen. Zou het dan bijvoorbeeld te maken hebben met de gekozen instrumenten?
het zijn inderdaad de wat ruigere bands die een rustig nummer spelen; goed voorbeeld ervan is Styx
http://www.youtube.com/watch?v=MPjtb_5JGg0