hoe ziek kun je zijn van 6 weken zwangerschap?

2 meiden die ik ken zijn beide rondom de 6 weken zwanger. Ze weten het pas net en zijn nu opeens moe en misselijk (een dag nadat ze gehoord hebben zwanger te zijn) Kan dit echt of stellen ze zich aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iets dat je ook moet weten om dit te begrijpen: zes weken zwanger betekent dat de laatste menstruatie zes weken geleden was, en de bevruchting hoogstens vier weken geleden. Die twee weken tussen menstruatie en ovulatie krijgt een zwangere er gratis bij, omdat dit voor artsen en verloskundigen een eenvoudiger rekenmethode.

Antwoorden (11)

Dat is echt. In het begin ben je behoorlijk misselijk en zeker moe. Het kost namelijk veel energie als je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar het rare vind ik dat ze nergens geen last van hadden in de vorige 5 weken en 6 dagen pas toen ze het hoorden. (beide balen van hun werk en zijn nu ziek thuis)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze balen van hun werk dan zou het inderdaad wel eens een mooi thuisblijfsmoesje {mooi scrabble woord} kunnen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarom vroeg ik me af of het echt kan. Ik heb geen kinderen, ben nog nooit zwanger geweest dus weet het niet uit ervaring. Ik kan er dus niet over oordeln maar vind het toch vreemd omdat ze ziek thuis zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien geven ze er nu aan toe, maar je kunt er echt zo ziek van zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwanger zijn is het beste excuus om je ziek te melden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ECHT! En er misbruik van maken is een tweede. Uiteraard kan ik niet oordelen over de 2 genoemde dames!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, wij allemaal niet.
Dat kan wel natuurlijk, maar ikzelf had al last van de moeheid lang voordat ik wist dat ik zwanger was. Was zo apart ik viel om 6 uur 's avonds al om van de slaap, echt elke avond maar dat duurde gelukkig niet de hele zwangerschap. Ik dacht de eerste 3 maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan wel.Dat is hetzelfde als een kennis van mij die dacht kerngezond te zijn en deed alles.had alleen wat last van zijn buik maar niet extreem.Toch naar de dokter en bleek darmkanker te hebben.2 dagen na de uitslag lag hij op bed en is er nooit meer levend vanaf gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er zo beroerd van zijn dat je in het ziekenhuis moet worden opgenomen omdat je niets binnen houdt. Moe zijn is een klacht die bijna iedereen heeft, misselijk niet. Het kan echt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geloof er niet zo in hoor.
elke zwangerschap is anders, maar ik denk dat het smoesjes zijn.
zo heb je er hier ook 2 in de straat, man man man, wat een aanstellen.
terwijl een andere vrouw zanger is, alles uitkotst en toch maar doorgaat terwijl die andere 2 lekker lui thuis liggen en manlief alles moeten doen.
schaam je zou ik zeggen.
ga genieten van je zwangerschap ipv te spelen dat je ziekjes en zwak en misselijk en moe bent.
en voor alle duidelijk, er zijn echt vrouwen die zich ellendig voelen hoor, maar dit verhaal is zooooo niet gepast, nee ik denk dat ze een mooie smoes hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan absoluut want je hele lijf is van slag. En die vermoeidheid is dodelijk.

Echter..... wat wel vreemd is (ik geef toe, ik had het zelf ook een beetje) dat veel vrouwen bij kind nr 1 minder kunnen, eerder gaan rusten, die laatste weken niet meer voorruit te branden zijn, terwijl ze, als ze kind 2 verwachten relatief gewoon doorgaan met alles.

Niet zo gek natuurlijk want dan is er een kind en dat moet eten en badderen en naar de creche etc etc.

Bij kind 3 en verder merk je vaak alleen aan de buik dat iemand in verwachting is, voor de rest hollen ze nog net zo hard als daarvoor, uitrusten, in bed liggen, wat is dat???
13 jaar geleden
Tja, dat is het probleem: Je weet het niet en je kunt het ook niet weten, want iedereen is anders en ieder lichaam is anders.

Ik denk wel dat de omstandigheden iets uitmaken.
Je kan wel moe en misselijk zijn, maar als je toch om half zeven je bed uit moet om te gaan werken,
of omdat je al een guppie hebt rondlopen,
dan heeft dat niet zo veel zin.
Dus dan ga je eerder door, dan wanneer je alle tijd en mogelijkheid hebt om er alle aandacht aan te besteden.

En als je het nog niet wilt vertellen aan je omgeving,
dan zul je ook minder moe en misselijk zijn, want dan kan je daar toch niet over praten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof me, dit kan. Dat heb je niet in de hand. Per vrouw zal dat verschillen van fluitend door de eerste periode tot absoluut doodmoe en misselijk.
Er gebeurt ook nog al niet wat, daar binnen in je lichaam!

Vaak is het na een week of 10, 12 weer redelijk normaal.
Maar soms weet je eerder door het gevoel in en van je veranderde lichaam dat je zwanger bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is echt geen aanstellen! Mijn begon de msselijkheid eigenlijk direct toen ik pas zeker wist dat ik zwanger was. Het kan voor mensen aanstellerig overkomen maar als je het zelf ook mee maakt zul je begrijpen dat het juist het heel vervelend kan zijn!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad zijn er veel verschillen.
Ben zelf geen seconde misselijk geweest tijdens mijn zwangerschappen.
Mijn schoonzusje begon echter meteen in het begin al met overgeven en is hier zelfs voor opgenomen.

Juist in de eerste weken ben je vaak erg moe, na drie maanden krijg je meer energie. En dan de laatste maanden ben je weer wat meer moe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er behoorlijk ziek van zijn, ik heb het van dichtbij gezien.

Dat je dat wordt net als je erachter komt dat je zwanger bent, is trouwens helemaal niet raar. Bij het je ziek voelen, spelen dezelfde hormonen (hCG) een rol waar een zwangerschapstest op reageert. De eerste klachten kunnen beginnen rond de tijd dat er voldoende hCG in je lichaam aanwezig is om een zwangerschapstest positief uit te laten slaan. Dat hormoon verdubbelt in die periode iedere 24-48 uur, dus je kunt je voorstellen dat de klachten ook heel snel erg kunnen toenemen.

Mijn schoonzusje had ook erg last in de eerste maanden van haar zwangerschap. Zij is zelfstandige, dus het was zeker geen smoes om niet te hoeven werken. Voor haar betekent niet werken wegens ziekte namelijk gewoon geen inkomen.