je neemt 3 schoteltjes en op elk schoteltje doe je iets van etenswaar wat niet al te lekker is om puur te eten.(dat is het leukste).
Bijv. sambal, azijn, ketchup, enz. (kijk in de koelkast).

1 persoon krijgt een blinddoek voor (lekker stinkende theedoek, al dagen gebruikt voor beste effect ;-))
en kiest nu: zon maan of sterren? Ieder woord staat dus voor een schoteltje. Dan moet hij daarvan proeven en krijgt een lepeltje ervan in de mond. Nu raden wat het is!

Persoon die geblinddoekt word mag dus ook niet zien wat er op de schoteltjes ligt.

We deden dit als kind graag! Echt leuk om te doen hoor ook als je volwassen bent ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het zou dit kunnen zijn:
een spel voor kinderen zie hier:
http://www.inz.nl/site/index.php?table=knowledge_new&ID=289
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oei... even verder kijken, kom zo terug....
deze... http://www.leerkracht.nl/show?id=15659
sorry voor de verkeerde link.