Hoe werkt de origami ilussie?

http://www.youtube.com/watch?v=7ElNtH8i7O0

Hoe werkt deze illusie? Zit die vrouw echt opgevouwen in het kistje? En die zwaarden dan die er aan de bovenkant en zijkant ingehengst worden?

Is er een stap-voor-stap uitleg hoe deze in elkaar steekt? Filmpje desnoods?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik denk niet dat er een filmpje van is, hoe het precies in elkaar steekt. maar gewoon met gezond verstand nadenken helpt ook :) een persoon kan natuurlijk niet in zo'n klein doosje, daar zit ook de truc in. en bij googelaars trekken altijd de aandacht naar zich toe (met een rede, dat je niet op de andere dingen let) ik zou een keertje naar googelaars ontmaskerd kijken. daar leggen ze wel de 'zwaard door kist' truc uit. ik denk dat het toch wel het dichtst in de buurt komt. maarja, een echt goeie googelaar(david bijvooreeld) die geeft zijn geheimen nooit prijs. Toegevoegd na 1 minuut: het moet bijvoorbeeld zijn.

Om te beginnen die vrij gaat al weg uit het kistje voordat David Copperfield echt het kistje gaan binnen vouwen, als hij net begint, zie je dat zijn schaduw naar achteren loopt, van die kant kan de vrouw uit het kistje in door de schaduw ongezien weglopen van het kistje. Het kan zelfs zijn er er een plankje wordt uitgeschoven richting het gordijn en dat ze over dat plankje al liggend door een andere medewerker ongezien die kant op wordt getrokken en zo ongezien verdwijnt. Het hele gordijn kan een optische illusie zijn waardoor hij verdwerg lijkt dan het is, of een schaduw creeeert die heel hard nodig is. De vrouw heeft een zwarte broek aan zodat dit minder goed opvalt, het kan zijn dat ze iets aan heeft wat ze makkelijk uit kan doen of vervangen door wat anders. Ook kan de spiegel hieraan deelnemen een tijdelijke verbergplaats opleveren. Door middel van optische illussies kan dit smaller lijken dan het daadwerkelijk is. Inderdaad goochelaars ontmastkerd leert je een hoop over deze dingen en maken dat je zelf creatief kan bedenken hoe het gemaakt zou kunnen zijn. De truuk met het verdwijnen van een olifant werd er ooit eens in uitgelegd, de olifant verdween helemaal niet, erwerden spiegels verdraait in de spijlen van het hek waardoor de kooi leeg leek, maar echter niet was.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100