Welke game is gelijkaardig aan de oude Fishdom (nr1) ?

Wegens speelbaarheid op oudere xp's die weinig geheugen hebben voor de modernere spellen.

Fishdom gaat goed op de specifieke pc waar ik spellen voor zoek, en ik vroeg mij dus af of er meer gelijkwaardige spellen zijn qua speelbaarheid / systeemeisen.

En, eventueel, hoe ik daar verder het beste achter kom, ander dan het hier te vragen. Met google zoek ik blijkbaar niet precies genoeg, want ik raak de weg kwijt in allerlei irrelevante spellen.

De collectieve kennis echter levert misschien wel wat speltitels op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou denken dat de andere Fishdommen daar zeer zeker aan kunnen voldoen. Verder heb ik op mijn langzame xp (ik neem aan dat je windows xp bedoelt) het meeste 'succes' met andere 'Match 3' achtige spellen (weinig Mb's). Je kunt eens proberen op http://wendys99.blogspot.com/. Daar staan de spellen per soort (adventure/puzzle/mach3 etc.) en zou je kunnen testen welke goed werken (downloaden is gratis, dus je 'verliest' er niets mee als een spel niet goed werkt). Als je op 'download' klikt kom je op een file-share site (geen torrent), waarbij je het aantal Mb's van het spel kunt zien voordat je gaat downloaden. Ik hoop dat ik je vraag goed begrepen hebt en dat je hier iets aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De andere fishdommen zijn te zwaar.... dat is nou juist het probleem. Veel van die spellen vergen behoorlijk veel van de grafische kaart... die veel mensen niet hebben. (anders dan de geintegreerde op het moederbord) ik heb TIG TIG TIG games getest, en op zich is dat een goede oplossing, maar voor de langzame pc, moet ik toch een spel vinden wat gelijkaardig is qua systeembelasting aan de fishdom1. Helaas kan ik DAT dan weer niet testen.... mijn pc is te snel :-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh dear... de jouwe is dus nog erger dan de mijne (dacht niet dat dat bestond). Ik zou je dolgraag willen helpen, maar helaas houdt het hier voor mijn ervaring en (beperkte) pc kennis op. Hoop dat iemand een goeie oplossing voor je weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk dank voor al je moeite! Ik ga in elk geval wel even neuzen op wendy's blogspot! absoluut. :-)

Het beste antwoord

misschien fishdom van zylom of anders insaniquarium van zylom
de grafische vereisten zijn erg minimaal en het lijkt in mijn ogen op het spel waar je naar refereert.