Wat voor soort krant is de Daklozenkrant?

Ik ging vandaag boodschappen doen en ik liep de AH uit en ik zag een zwerver staan met de Daklozenkrant. Zoals gewoonlijk begroette ik de man en liep ik door. In de auto bedacht ik mij dat ik nooit een krant had gekocht. Ik weet eigenlijk ook niet wat er allemaal in zo'n krant staat?

Is het een soort metro of spits?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Het is geen krant in de betekenis van nieuwsblad, maar een magazine. Er staan artikelen in over hoe daklozen leven, over hun omgeving, de stad en de mensen in de stad. Zo komen de straat en de gewone mens in beeld. Bijvoorbeeld reportages over de dames van de openbare toiletten, de picknickcultuur in parken, zwemles voor honden en een vogelshow. De redactie is professioneel.
Je helpt dus niet alleen de dakloze door een exemplaar ervan te kopen, maar je krijgt er echt lezenswaardig materiaal voor.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi, dat dit gebeurd in Nederland.