omdat de kijkers waar het programma voor bestemd is (vrouwen) zich beter met andere vrouwen kunnen indenticiferen.

Toegevoegd na 37 seconden:
dan hebben ze dus meer kijkcijfers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1
omdat vrouwen meer lef hebben om deze stap te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongetwijfeld omdat de Nederlandse immigratiewetgeving er op gericht is dat Nederlanders met een buitenlandse partner zo snel mogelijk oprotten.

Een partner hier heen halen kan alleen met een dikke portemonnee, een goede baan, een jaarcontract en door het doorlopen van een hele serie Kafkaiaanse overheidsprocedures waarvoor je uiteraard ook allemaal flink moet betalen.

Een emigratie daarentegen is met de juiste voorbereiding zo geregeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik (als man met een buitenlandse vrouw) heb nog wel ergens een brief liggen van de overheid Angel2010, daarin is de woordkeuze inderdaad iets anders, maar er staat dan wel iets met dezelfde strekking. Ik geloof dat het was dat er uit niets gebleken is dat ik niet zelf kon emigreren in plaats van haar hierheen halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat ik nog steeds bezig ben en dat het misschien wel gaat lukken via de EU-route, maar anders zie ik niet veel kans.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tis een heel gedoe om dat voor elkaar te krijgen ja.
Dit soort tv programma's geven nooit de werkelijkheid weer. Zeker niet op commerciele zenders. Er moet namelijk geld worden verdiend om te kunnen bestaan.

Daarom worden er intensief onderzoeken gedaan. Met name willen ze weten wie er kijkt en wanneer. Ook willen ze weten waar mannen en vrouwen het liefst naar kijken. Vrouwen blijken uit deze onderzoeken erg gevoelig te zijn voor emotie. Ze vinden het mooi om een traantje weg te pinken. Mannen daartegen hebben liever dat beide partijen elkaar om de oren slaan of gaan liggen neuken om het maar eens plat te zeggen. Ik weet het, het zijn taboe clichés die je eigenlijk niet mag aanhalen, maar het is helaas toch de werkelijkheid.

Om geld te verdienen moet een commerciele zender sponsoren hebben. Betalende leden is gewoon in de praktijk niet genoeg om deze dure industrie draaiende te houden, laat staan winstgevend. De sponsoren willen natuurlijk hun naam en product in beeld hebben en dat gebeurd voornamelijk via reclameblokken die op commerciele zenders ook duidelijk vaker worden uitgezonden en langer duren. De sponsor wil worden gezien en heeft daarom belang bij veel kijkcijfers. Deze moeten worden aangeleverd door de betreffende zender. En zo zijn we weer terug bij de onderzoeken van de vorige alinea.

Uit de onderzoeken blijkt dat vooral vrouwen naar Grenzeloos Verliefd kijken. Dus moet er emotie in want daar houden vrouwen van. Er moet herkenning zijn, dus zijn het de vrouwen die in het buitenland een partner zoeken. In werkelijkheid, in het echte leven dus, is het net andersom.

Toegevoegd na 3 minuten:
(als je de inschrijvingen en verhalen van de honderden relatiebureaus mag geloven.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelijk, maar de volgorde is andersom. Het programma is vooraf bedacht met vrouwen als doelgroep. Er wordt later natuurlijk wel wat aangepast aan de hand van kijkersgegevens, maar de originele doelgroep lag al vast voor er kijkers gegevens waren.
Ik denk dat het minder vaak voorkomt dat een man die stap neemt. Mijn broer heeft die stap ook ooit gezet en woont nog steeds in Spanje met zijn Spaanse vrouw en 2 kinderen.
Er zijn dus wel mannen die dat doen maar toch denk ik vaker vrouwen. Daarbij komt dat vrouwen er meer over zullen praten en mannen het gewoon doen en als het niet lukt gaan ze terug. Klaar. Geen gedoe, veel rationeler denk ik. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.