Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Dragen auditieprogramma's en talentenjachten echt bij aan een ontdekking van nieuw talent?

Ik heb er zelf een beetje mijn twijfels over. Hoeveel horen we nog van de eerste winnaars van bijvoorbeeld Idols, of de winnaars van Uri Geller?
Is het niet zo dat het meer een succeswedstrijd is voor de programmamakers dan dat de winnaars ervan na afloop ook écht succes hebben en dat ook houden?

Toegevoegd na 4 uur:
Ik doel ook echt op de stortvloed van 'op zoek naar...' programma's welke na de allereerste nederlandse editie van Idols over ons uit zijn gestort.

Ik kan zelf letterlijk door alle 'sterren' hun liedjes niet meer horen, en vraag me dan ook af of de kwaliteit en houdbaarheid niet van heel erg korte duur is.

Omdat bijvoorbeeld een programma als de Soundmixshow toentertijd nog fris, en vernieuwend was, maar natuurlijk ook omdat het aanbod van programma's, zenders en nieuwe media een stuk minder uitgebreid waren dan nu, denk ik dat je dat niet meer helemaal met elkaar kunt vergelijken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
688

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat dit soort shows vooral bedoeld zijn om de zakken van de platen- en productiemaatschappijen te vullen. Toch zijn er wel mensen die dankzij een talentenjacht een mooie carriere konden opbouwen. Denk aan Do, Jim, Jamai (al genoemd) en Wesley (heeft vorig jaar X-factor gewonnen).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja, een voorbeeld hiervan is Jamaï bij Idols 1. Hij is nog steeds succesvol, alleen dan niet in muziek, maar musicals waar hij mede door Idols in is kunnen komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals het gaat via RTL4 niet. Ik heb gehoord dat ze te maken krijgen met dichtgetimmerde contracten, waar allerlei mensen wel geld aan kunnen verdienen, maar zijzelf nog het minst.
Als dit niet zo zou zijn, laat het even weten.

Ik heb sterk de indruk dat die mensen worden gebruikt.

Toegevoegd na 7 uur:
De ""op zoek naar"" programma s, zijn van een andere categorie dan de RTL 4 programma s. Ik weet van een van de deelneemsters, dat dit echt bijgedragen heeft tot haar ontwikkeling en haar verdere mogelijkheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel, maar het zijn vaak wel instrumenten die daarnaast ook commerciële belangen dienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paul Potts heeft er een goedbelegde boterham aan overgehouden.
Jamai en Jim doen het ook niet onaardig.
En vergeet Susan Boyle niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat dacht je van Marco Borsato?
won in 1990 de soundmixshow van Henny huisman,ook een auditie programma
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook 'Geer' Gerard Joling die in 1985 3e werd in de soundmixshow van Hennie Huisman heeft via deze weg een aardige carriere opgebouwd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding