Dat songfestival........ moeten we daar nu nog aan meedoen eigenlijk?

die vriendjespolitiek van elkaar punten toeschuiven, of weet je een betere opzet? Voorrondes met aparte regios, en uit elke regio een paar kandidaten sturen, soort opzet als met europacupvoetbal? zeg het maar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Gewoon meekappen.
De kwaliteit van de finalisten is de laatste jaren dramatisch. Het gaat niet meer om goede zangers/zangeressen, het gaat niet eens meer om leuke liedjes. Het is een bevestiging van welke landen het goed kunnen vinden met andere landen.

Nederland heeft de laatste jaren kwalitatief goede artiesten gestuurd en die haalden de finale niet. Dit jaar sturen we eindelijk artiesten die zich kunnen meten met de gebruikelijke finalisten, het zal me dus verbazen als de toppers de finale niet halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tuurlijk, je moet gewoon een goed energiek liedje (dus geen ballade) van een leuke jongedame insturen. Hind bijv, maar dan wel met een uptempo energiek liedje. Ballades trekken niet zo veel stemmen (meer).
En niet altijd janken over vriendjespolitiek. Gewoon een goed liedje insturen. Vriendjespolitiek heb je overal - geen reden om niet te genieten van 't leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ach we hebben dit jaar een vak jury, en ik vind het lied shine wel leuk moet ik bekennen, dus ik heb hoop dat het gaat lukken. en ik vind dat we het ook gewoon moeten blijven doen.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vakjury beslist alleen maar (voor de helft) in de finale. De halve finales worden nog volledig beslist door televoting. Dus wat Nederland ook brengt, kwalitatief goed of slecht: de finale kunnen we wel vergeten. De traditionele eurovisie landen tellen niet meer mee.
In de huidige vorm moet je gewoon niet mee willen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap niet waarom wij Nederlanders altijd maar met iets moeten kappen als we het niet leuk of goed genoeg vinden.

Laat die artiesten die willen toch lekker meedoen, zeg ik. En hou de opzet maar zoals hij is. Ik denk niet dat een andere opzet het songfestival kan helpen, zolang het publiek een rol van betekenis blijft spelen.

Vriendjespolitiek, dat krijg je nu eenmaal als publiek stemt. Daar heb ik mensen bij Idols nog nooit over horen klagen. Doe mij dan maar liever het Songfestival.