Volgens het koppel zelf, omdat bij de vader van Jeannette kanker was geconstateerd. Wegens de hechte familieband die zij hadden, wilden zij thuis bij hem zijn om hem in de strijd te steunen. Ook stond hun huis na drie maanden nog te koop, wat voor nog wat financiële zorgen zorgde. Dit was echter een bijkomstigheid, de hoofdreden was de zieke vader.

Volgens de vader van André, omdat de heimwee hen de das om deed. Dit had hij al vooraf voorspeld. André zou niet thuis horen op de Dominicaanse Republiek, maar eerder in Nederland, aangezien hij hier zijn vrienden en familie had. De vader van André heeft André en Jeannette dit ook verteld. ("Ik zei al: Jullie zijn voor Pasen terug, dan kunnen jullie hier nog de eieren rapen!") André gaf toe zijn ouders en Nederland te missen, maar zei ook dat hij niet weet of het ook zo gelopen was als de vader van Jeannette niet ziek was geworden.

Het zal een combinatie van factoren zijn geweest denk ik! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat ze vreselijke heimwee kregen. Zo vertelt de vader van de man die vertrok.
Zelf gooiden ze het op ziekte van 'haar' vader, maar die bleek bij thuiskomst alweer gezond verklaard.
De vader van de vader had hen al gezegd:' Dit is niks voor jullie, jullie zijn nog voor de pasen terug', en hij had helemaal gelijk.
Pure heimwee dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door een zieke opa. Ik weet alleen niet precies watvoor ziekte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het echtpaar zelf vertelde dat ze terug gingen voor de ziekte van haar vader maar de ouders vertelden dat het door heimwee kwam.
Misschien speelde geld ook nog wel een rol want hun huis in NL. was ook nog niet verkocht.
Hoe dan ook, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.