Gaat ziggo tv kijken via kastje van je internet snelheid af of word dat apart gedaan?

Bijvoorbeeld ik heb digitale televisie en internet van ziggo met een vaste snelheid. Maar ziggo kan zelf gewoon de snelheid instellen in je modem per internet abonnement maar gebruiken ze dan die snelheid ook voor hun televisie diensten?

een jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Antwoorden (1)

Digitale TV doet geen afbreuk aan de internetsnelheid. Bij Ziggo is het TV-signaal geen internetsignaal (even afgezien van Ziggo GO).
Er is een kastje waar dat niet voor geldt. Dat is de Media Next Mini. Die maakt gebruik van IPTV en neemt dus wel weg van internetsnelheid.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/waarom-zet-ziggo-in-op-iptv-en-next-mini
Toegevoegd op 13 oktober 2022 23:07: tekst
een jaar geleden
popeye
een jaar geleden
Maar bijvoorbeeld bij de nieuwe mediabox next mini die geen Coax aansluiting meer heeft en dus live tv niet meer via coaxkabel loopt?
popeye
een jaar geleden
Alles loopt via internet met dat nieuwe ziggo kastje omdat niet meer op coax aansluiting is aangesloten
LeonardN
een jaar geleden
In dat specifieke geval zal het neem ik aan wel van je internet-snelheid af kunnen gaan. Heb je zo'n kastje? Test het dan uit met https://www.speedtest.net/nl
popeye
een jaar geleden
@LeonardN oke bedankt voor je reactie maar je weet het dus ook niet
LeonardN
een jaar geleden
Ik weet het voor 99% van alle gevallen.
Ik heb een Ziggo abo van 350Mb/s dat haal ik precies ongeacht of ik TV kijk of niet.
Ik kijk via een CI+ module.
LeonardN
een jaar geleden
Als je het beter wil weten, moet je vraag beter stellen. Waarom kom je er pas in de reacties mee, dat je vraag specifiek gaat over "de nieuwe mediabox next mini"?
popeye
een jaar geleden
Het gaat over het algemeen en dat staat er toch ook. Ziggo kijken via het kastje.
LeonardN
een jaar geleden
Ook bij alle Ziggo-kastjes werkt het zo. De enige uitzondering is het kastje waar jij over spreekt.