Hoe heet dat kartonneplaatje dat om een microfoon heen zit van een reporter?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

Als je dat vierkante ding onder de microon bedoelt: Microfoon Flags oftewel logoblokken. Als je de reclame op de microon zelf bedoelt: plofkappen. zie link

Toegevoegd op 24-04-2009 11:49:35
plofkappen = plopkappen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

microfoonkapje
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Reclamebord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verhip. 11 sec. verschil.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja dat kost je een minpunt ((:
plofkap

Toegevoegd op 24-04-2009 11:40:31
koptelefoon dan?

Valhelm?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een plopkap is een benaming voor een kapje dat over een microfoon geschoven wordt om het zogeheten 'ploppen' (ten gevolge van plosieven als 'p' en 'b') tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is bedoeld als reclame voor de zender. Zo kan iedereen op tv zien welke microfoon als kortste bij is en welke zender dus de hoogste prioriteit heeft. Dit in de hoop dat iedereen als eerste afstemt op die zender bij nieuws.

Het plaatje zelf heeft geen naam. Je zou het ornament kunnen noemen...