Hoe of waar kan je vóór de uitzending zien of een tv-programma teruggekeken kan/mag worden?

Op NPO1, 2 en 3 kon je tot voor kort altijd alles terugkijken, bovendien werd het herhaald.
Bij de BBC serie Eve bleek dat niet het geval, helaas. Van de week weer een programma dat je alleen maar live kunt zien. Niet tijdens de uitzending al mogelijk op pauze te zetten, niet terugkijken dezelfde dag of binnen een week.
Hoe zit dat?
.
N.B. KPN - via TV - abonnement - op tv terugkijken

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Televisie
3.3K
LeonardN
4 jaar geleden
Je legt niet uit via welk apparaat of service je het terug wil kijken.
-Via het kastje bij je TV(abonnement)
-Via de NPO-website
-Via een TV-app
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Te weinig info!
KPN - via TV - abonnement
Gewoon terugkijken dus, zo is er ook (was in de tv-reclame van KPN) de mogelijkheid dat je het programma stil zet en ondertussen de hond gaat uitlaten:P
LeonardN
4 jaar geleden
Dat lijkt me een mooie toevoeging op de vraag.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Raar. Ik zie de mogelijkheid tot toevoegen niet bij de vraagstelling. Is dit veranderd?

Het beste antwoord

Interactieve tv heeft inderdaad de opties om bepaalde programma's terug te kijken, later te starten.

Jouw vraag is waar je dat kunt zien, voordat de uitzending begint. Ofwel, waar kan ik opzoeken of ik een programma mag terugkijken, voordat het begonnen is.

Zelf heb ik interactieve tv van KPN.
Ik weet natuurlijk niet of jij ook gebruikt maakt van KPN, Ziggo.....

Bij KPN gaat dit heel makkelijk, wellicht gaat het ook zo bij jouw provider.
Ik ga op de tv (als alles aan is, kastje en tv) naar het menu.
In het menu klik ik dan op (tv)gids.
Dan krijg ik meteen een overzicht van alle programma's.
Indien er een groen icoontje bij staat, weet ik dat ik dat programma later kan starten of terugkijken. Zonder dat icoontje mag/lukt het niet.
In de (tv)gids kan ik met de pijltjes op de afstandsbediening ook vooruit en achteruit zoeken.
Dan weet ik dus of ik het programma moet opnemen of gewoon kan terugkijken.

Kijk eens naar de foto. Zo is het bij KPN.
Wellicht heb je ook KPN, of anders weet je waar je moet zoeken (gids of tvgids).
En je weet wat de groene icoontjes betekenen.

Hoop oprecht dat je iets aan dit antwoord hebt.
Succes ermee!
Plaatje bij antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
SimonV
4 jaar geleden
Dat is geen service van NPO maar van KPN, waarvoor je inderdaad interactieve tv moet hebben. Dat heet Terugkijken. Een simpele tv-kijker heeft daar dus niets aan.
De “Wereld draait door” kun je niet terugzien volgens de afbeelding, bij NPO wel...
https://www.kpn.com/televisie/extra-diensten/programma-gemist.htm
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik kijk niet simpel meer :)
Tegenwoordig interactief van KPN, ik ken de groene icoontjes. Terugkijken was een van de redenen om over te gaan naar KPN. Werkt het vaak niet en bij bepaalde zenders helemaal niet. BBC 1 + 2 en Een en Canvas bv.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Yes, @Simonsdochter, ik herken dit met de groene lijn en daar zie je ook wat ik bedoel. Voor de lijn zie je de icoontjes, rechts niet en daar gaat mijn vraag over.
(Trouwens, ook de programma's die nu uitgezonden worden met icoontje kan je niet altijd later terugzien, wel du moment bij begin gemist.)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Jouw link , @SimonV , geeft de mogelijkheid om online terug te kijken.
Dat is echter niet mijn vraag.
Ook heb ik geen app , geen smartphone , dus via die weg kan het niet. Of ik begrijp het niet. Daarom: hoe kan ik op tv -KPN- in de tv-gids @van te voren@ zien of en hoe lang ik een programma kan terugkijken?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
We zijn al aardig opgeschoten ;-)
Het betreft interactieve tv van KPN.
Je weet al hoe je op de pagina moet komen om de icoontjes te zien.
Ga me verdiepen in terugkijken en begin gemist.
Tot snel!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Jodokus, je hebt een punt vind ik.
Zojuist de situatie besproken met manlief.
De informatie na de groene streep, geeft inderdaad nergens het icoontje aan. Ofwel, het is bijvoorbeeld 19.00 uur en je gaat weg. Om 21.00 uur komt een programma dat je wilt terugkijken. Je ziet dan geen icoontjes, dus je weet niet of je het terug kunt kijken.
Je kunt het inderdaad alleen zien voor de groene streep.
Het icoontje geeft wel echt aan dat je het ook na 7 dagen kunt vinden bij terugkijken.
Dus niet alleen dat je het begin hebt gemist en vanaf het begin kunt kijken. Alleen schijnt dat ook niet altijd te werken :-(
Omdat de publieke omroepen zoveel mogelijk wel moeten laten terugkijken, is hun aanbod het grootst. Alleen hebben ze die rechten weer niet voor met name buitenlandse series etc.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/media-en-publieke-omroep/vraag-en-antwoord/programma%E2%80%99s-terugkijken-uitzending-gemist
Als je twijfelt: opnemen. Mijn man doet dat bijvoorbeeld met Lewis.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Lewis is ook NPO.....
Ik vind dat dit inderdaad ook een punt is waar men zich hard voor moet maken. Niks zo vervelend als je denkt alles te kunnen terugkijken en dan staat het programma er toch niet bij.
Ik hoop dat het zo duidelijk is, maar waarschijnlijk niet bevredigend.
Groet!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Merci!
Opnemen met video was geen probleem. Tot dusver heb ik een dvd speler, een recorder staat voorlopig op het wenslijstje. Is niet mijn doel. :)
Het moet toch mogelijk zijn om vooraf te weten te komen hoe en wat, dacht ik.
Maar goed, het klopt, dit is wel duidelijk niet bevredigend.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt het programma opnemen met interactieve tv.
Je hebt geen recorder nodig.
Kijk even of je die optie ook in het pakket hebt, anders is dat echt maar een paar euro per maand. Volgens mij €5,-
Opnemen is geen onderdeel van het internet en tv basisabonnement. Bij alle andere pakketten is opnemen al inbegrepen.
In de gids (tv) zoek je het programma. Vervolgens klik je op ok. Je hebt nu de optie om alleen die aflevering of de hele serie in te plannen.
In jouw menu waar ook de gids staat, krijg je dan de link mijn opnames. Deze blijven volgens mij een jaar of zo erin staan.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Merci Simonsdochter! Toevoeging:
Terugkijken geldt tot een week terug bij KPN en
Opnemen mag alles eindeloos totdat er geen ruimte meer is (100% bij aanvang)
Op dat moment is dus het zaak e.e.a. te verwijderen
of
Wanneer een zender ophoudt te bestaan (mogelijk niet meer via KPN uitzendt).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel fijn dat je geholpen bent.
Heel veel kijkplezier!