Hoe heette die tv uitzending met Neerlands Hoop?

Het was een opname van een optreden in de kerstperiode van een vervlogen jaar. Er kwam o.m. voor een blues over Harley Davidson. Freek de Jonge vertelde ook een verhaal, die als volgt begon: "Nu zal ik nu dat verhaal eens vertellen over die oude vrouw, wier broer in Duitsland niet meer is?" Zij ging op het station een krans kopen voor die begrafenis. Zij stapte in de trein met de krans om haar nek. Een jongeman vroeg haar "Heeft u iets gewonnen?". Zij antwoordde, dat zij iets of iemand verloren heeft.

4 jaar geleden
in: Televisie
2K
SimonV
4 jaar geleden
Hier staat de grap:
https://muzikum.eu/nl/123-258-120484/neerlands-hoop/we-moeten-strijden-voor-de-wadden-duo-dubbel-en-dwars-iii-songtekst.html
corzijlstra
4 jaar geleden
Bedankt voor je reaktie! Het gaat inderdaad om dat verhaal over die oude vrouw die naar di begrafenis in Duitsland ging. Maar later was er nog eens een optreden van Neerlands Hoop, waarin dat verhaal weer werd verteld, maar in een iets andere versie. Het werd gepresenteerd als een kerstverhaal. Volgens mij was het een uitzending van de VARA zonder publiek. Daarin kwam ook een soort bluesnummer over een Harley ....... Davidson voor. Ik ben ook benieuwd naar dat nummer, want ik ken d3it nummer niet van een ander optreden van Neerlands Hoop.

Antwoorden (1)

Neerlands Hoop in Bange Dagen.
Vraag aan Freek de Jonge wanneer zijn professionele theatercarrière begon en hij antwoordt: 'Op 8 november 1968.' Die vrijdagavond neemt Neerlands Hoop in Bange Dagen deel aan cabaretfestival Cameretten. Neerlands Hoop, bestond uit Freek de Jonge en Bram Vermeulen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
corzijlstra
4 jaar geleden
Bedankt voor de informatie! Ik weet niet, of ik dat pakket ga kopen. Trouwens, dat bewuste kerstoptreden was voor de VARA en waarschijnlijk in december 1974. Ik ben ook benieuwd over dat bluesachtig nummer over o.m. die Harley..........Davidson.