Kan je (als je 2 doorzichtige papieren in de kleuren rood en blauw) zelf een 3d bril maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Op internet zijn ook heel veel foto's te vinden (van b.v. Mars) die je met zo'n zelfgefrobeld brilletje prima kunt bekijken. Via de beamer op de muur geprojecteerd gaat dat helemaal mooi. Wij gebruiken voor 'n knutsel-activiteit altijd wc-rolletjes die we in vieren knippen en in elkaar kunt schuiven zodat je het folie er tussen kunt klemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals boven gesteld kan het, maar de methode om 3D te verkrijgen moet dan natuurlijk wel gebaseerd zijn op rood/blauw of rood/groen verschuiving! Er zijn ook 3D projecties op basis van polarisatie, waar je geen gekleurde bril bij gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site staat hoe je zelf een 3D bril maakt:

http://home.scarlet.be/paronym/readers/tutor/03_3d_bril_maken.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nieuwste 3-D TV's werken met afwisselend een beeld voor het linker en dan voor het rechter oog. Daarvoor heb je een bril nodig met een soort LCD glazen die, gestuurd door de TV, afwisselend links en rechts licht doorlaten. De frequentie is zo hoog (b.v. 50 x per seconde) dat de hersenen een 3-D beeld zien.