Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel mensen stemmen er bij programma's als bijvoorbeeld de x-factor?

Ik vroeg me dit af omdat ze gisteren bij de finale van x-factor wel vermelden dat de winnaar 51% van de stemmen had gekregen maar ik was eigenlijk benieuwd hoeveel stemmen dit dan zijn. Dit kan ik nergens terug vinden. Weet je dit? En zo ja, hoe weet je dit dan?
Alvast bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
769

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit kan je nergens terug vinden, het is namelijk doorgestoken kaart. Kijk maar eens op internet. Heb niet direct een link voor je, maar als je mag stemmen staat er meestal een webadres bij met de voorwaarden. In de voorwaarden staat helemaal niet dat je stem enige vorm van beslissing heeft. Er staat alleen dat je meedoet aan een prijsvraag en kans hebt op de prijs.

Het leuke is ook dat aan het begin van zo'n programma de stemmen erg ver uit elkaar liggen en uiteindelijk altijd heel vlak bij elkaar (eignelijk zijn ze even goed...).
Ook is het objectief gezien niet juist om tussentijds de tussenstand door te geven omdat er dan meer ge sm's-ed kan worden. Dan wint altijd degene met de rijkste achterban.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat de commercie dit soort dingen strikt geheim houdt. Het is heel lucratief en ze willen iedereen het idee geven dat hun smsje hét verschil kan uitmaken. Als bijvoorbeeld 150.000 mensen stemmen is die ene stem natuurlijk maar wat ruis. Dan zijn de mensen minder geneigd om zoveel cent per verzonden bericht neer te tellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ondanks dat het geen antwoord is, een plusje voor deze nuttige info.
29 mei 2010
pos titel
1
X FACTOR DE UITSLAG
2.109.000
2
X FACTOR
1.986.000
3
TV KANTINE
1.773.000
4
JOURNAAL 20 UUR
1.674.000
5
EUROVISIE SONGFESTIVAL
1.245.000
De rest van het lijstje staat op onderstaande link
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar wel leerzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoeveel mensen ergens naar kijken is inderdaad terug te vinden, ik was vooral benieuwd naar hoeveel mensen er stemmen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn gewoon de kijkcijfers.
Dat zijn geen stemmen voor de X-Factor.
Ik stem niet maar kijk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien kan de opta je verder helpen.
Veel heel veel mensen stemmen er.
Sommige stemmen wel een tig keer.Leuke verdienste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding