Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe heet een kinderprogramma waarvan een verstrooide wetenschapper/professor/uitvinder deel uitmaakte eind jaren 90/begin 2000?

Ik herinner me een kinderprogramma en een onderdeel daarvan was een soort sketch met een verstrooide wetenschapper/professor/uitvinder. Ik dacht dat het onderdeel was van Kloontje (Kinden zijn de Baas), maar ik kan deze "wetenschapper" nergens terugvinden. Het zou ook Vila Achterwerk, Klokhuis, of een programma op Ketnet geweest kunnen zijn. Ik weet ook niet zeker of het een kort programma op zich was of onderdeel uitmaakte van iets groters.

Er was een aflevering waarin die iets voor zijn moeder ging maken om mee naar Londen te reizen omdat ze niet durfde te vliegen, met de boot of door de tunnel. Dus hij had iets gemaakt van onder andere balonnen en zwembandjes zodat ze niet kon neerstorten of verdrinken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is trouwens met echte mensen, geen tekenfilm oid.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Televisie
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

titatovenaar komt bij mij naar boven. volgens mij was dat eerder op tv
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat waren sketches met Aart Staaartjes als verstrooide hoogleraar ( professor doctor Fetze Alsvanouds) van Klokhuis...
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding