Komt er steeds meer reclame op tv of lijkt dat maar zo?

EEn JAAR of 10 geleden was het nog 5 min per half uur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.5K

Het beste antwoord

Als je het vergelijkt met 10 jaar geleden, dan is er tegenwoordig zeker meer reclame op tv.

Toegevoegd na 3 minuten:
Beperking op reclamezendtijd door Europese wet
Sinds 1991 is er een algemene Europese mediawet en daar staat in dat omroepen maximaal 15% van de totale zendtijd aan reclame mogen besteden. In Nederland is
die regel voor de publieke omroepen op 6,5% gesteld terwijl commerciële omroepen inderdaad 15% van hun zendtijd voor reclame mogen reserveren. Dat verklaard het feit dat er op de commerciële netten veel meer reclame te zien is als bij de publieke omroepen.

Reeds in 1991 is dus al vastgelegd, hoeveel de reclametijd er mag zijn. Toch heb ik het idee, dat men tegenwoordig meer reclame uitzend dat in de jaren 90. Kennelijk gaat men tegenwoordig meer richting max reclamezendtijd.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veel te veel!!! En is dat vervelende gedoe op SBS 6 ook reclame? Je kan tegenwoordig geen tien minuten film kijken zonder gestoord te worden met die troep boven in beeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, inderdaad.

Lees dit maar eens:

http://reclamewereld.blog.nl/varia/2007/09/15/te-veel-reclame-op-tv-is-gevolg-van-vicieuze-cirkel-docent-schreurs

http://www.mediaonderzoek.nl/1284/teveel-tv-reclame/

VT4 bij ons in Belgie, spant de kroon:
Ze hebben er (eindelijk) een boete voor gekregen

http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/624683/2009/01/19/Te-veel-reclame-tijdens-Lost-kost-VT4-boete.dhtml