Om mee te kunnen doen moet je lid zijn van de EBU.
Het publieke omroepkanaal IBA van Israël wordt volgende week vervangen worden door IPBC.
Dit nieuwe kanaal zal geen nieuws doorgeven, waardoor het niet in aanmerking komt lid te worden van de EBU.
Helemaal zeker is het nog niet, het kan zijn dat IPBC alsnog lid mag worden van de EBU.

Toegevoegd na 3 minuten:
Verduidelijking:
Hoewel Israël in een ander continent ligt, maakte de Israëlische Omroeporganisatie (IBA) deel uit van de Europese Omroeporganisatie (EBU).
SimonV
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het Eurovisie songfestival is alleen van landen uit Europa. Israël zit niet in Europa. Australië mag wel meedoen omdat het sonfestival in dat land al heel veel werd bekeken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Israël deed wel mee daarom is de vraag waarom doen ze niet meer mee. @nickeff
http://www.nu.nl/songfestival/4691403/israel-stopt-definitief-met-deelname-eurovisie-songfestival.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Niet reageren als je het niet weet
Israel deed tot heden Wel mee,.Omdat het lid is van de EBU. De reden dat het stopt, is omdat IBA, de nationale omroep die het Songfestival
uitzond, zijn deuren sluit.