wat is de doelgroep van het programma de Reunie?

wat is de doelgroep van het programma de reunie en npo1?
Zouden jullie ook bronnen erbij kunnen vermelden?
Ik heb gezocht maar ik kon niks vinden over de doelgroep.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
1K

Antwoorden (2)

De doelgroep van het programma de Reünie zijn vrouwen van 13 jaar en ouder.
Dit is een grote televisie kijkende doelgroep met een interesse naar de verschillende verhalen uit de tijd dat ze nog op de middelbare school bij elkaar in de klas zaten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De doelgroep bestaat uit kijkers die van levensverhalen houden. Daar is eigenlijk weinig meer aan toe te voegen. Er zijn ook mannen die van levensverhalen houden, al zal iemand eerder politie/ thriller/ avontuur invullen bij de vraag waar mannen graag naar kijken.
[Kun je dus uit concluderen dat de doelgroep grotendeels uit vrouwen bestaat, maar dat is een aanname, geen feit.]

> de doelgroep bestaat uit mensen, kijkers, die van levensverhalen houden. <

Onderdeel van de doelgroep zijn natuurlijk de leeftijdgenoten van de klasgenoten [en niet te vergeten de familie uit iedere aflevering].

Ik heb veel afleveringen gezien en het gaat vooral over klassen vanaf een jaar of 15/16. Meestal gemengde klassen en ze zien elkaar na minstens zo'n 15 à 20 jaar terug.

Presentatoren Rob Kamphues 2005-2014, opgevolgd door Patrick Lodiers 2014-heden.

"Nieuw seizoen. De Reünie is een televisieprogramma waarin oud-leerlingen van een klas na jaren weer bij elkaar worden gebracht en waarin enkele van hun levensverhalen worden besproken. Patrick Lodiers presenteert het populaire programma, dat gemiddeld bijna 2 miljoen kijkers trekt."

https://www.ster.nl/programmering/programmas/2016/de-reuenie/

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Re%C3%BCnie_(televisieprogramma)