Waarom wordt op de Amerikaanse tv vaak de schilderijen onherkenbaar gemaakt?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
1.3K
Amadea
8 jaar geleden
Welke schilderijen bedoel je dan, over wat voor soort programma's heb jij het?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nog nooit gezien. Wellicht is het een copyright ding. Een afbeelding van een afbeelding.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
https://www.quora.com/Why-are-paintings-and-artwork-digitally-blurred-on-the-show-Storage-Wars-Texas Ja dus.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is dus een soort angst om een claim te ontvangen voor schending auteursrecht.

Antwoorden (1)

Hm... Amerikanen.
Ik weet het niet zeker, maar waarschijnlijk omdat op schilderijen wel eens naakt voorkomt. Daar zijn ze als de dood voor, dus moet het geblurd worden. Maar waarom dan ook andere schilderijen? Stel dat ze dat niet doen, dan weet iedereen bij een geblurd schilderij dat dat wel naakt is. En dus ook wie zo'n naakt in huis heeft, en dan kan die persoon nog maar één ding doen: emigreren.

Niet om Amerikanen af te katten hoor, deze uitleg. Ieder land heeft wel iets wat men niet acceptabel vindt. In Duitsland mag je geen nazi-symbolen hebben, het Horst Wessel lied zingen of de hitlergroet brengen. En een bedrijf dat Live beelden van moorden uitzendt, als een moordenaar dat een goed idee vindt, zou in de meeste landen een verbod krijgen om dat nog langer op verzoek van moordenaars te doen. Maar dat mag nou juist wel weer in de VS. Dus ze zijn niet alleen maar intolerant daarzo.