Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kost een digibox nog meer geld (maandelijks) behalve de aankoopprijs en installatie?

Enkele familieleden willen een telenet digibox aanschaffen voor de grootmoeder omdat een van hen beweerde dat je een digibox ook kan gebruiken zonder daar elke maand voor bij te betalen. Er is geen internet aanwezig ofzo.
Ik heb al op de site van Telenet gekeken en kan daaruit maken dat het, zoals mij vanzelfsprekend lijkt, nog €25 per maand kost.

Dus kost een digibox ook nog maandelijks geld? Zonder abonnementen op bepaalde kanalen weliswaar.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Aan alleen de digibox heb je niets. Een digibox is niets meer dan een decoder om gecodeerde zenders die via de kabel worden geleverd om te zetten in "kijkbare televisie". Om dat decoderen te kunnen doen moet de digibox wel de informatie voor het decoderen ontvangen. Telenet zendt, als je een abonnement hebt, de gegevens door welke zenders er gedecodeerd mogen worden.

En Telenet is wel zo slim dat ze dat signaal niet gratis meesturen. Dus ben je verplicht om naast de normale kabelaansluiting ook een digibox-abonnement te nemen. Zonder dat abonnement kun je alleen de zenders kijken die je al had.

Dus het antwoord op je vraag is, nee. Je familie heeft geen gelijk. Overigens is die €24,75 voor het goedkoopste abonnement inclusief de kabelaansluiting.

Toegevoegd na 2 minuten:
Aanvulling: Ik kwam nog een forum tegen waar nog wat over kijken zonder abonnement staat. Daar wordt bevestigd dat als je geen abonnement bij de digibox neemt je inderdaad alleen de bestaande zenders van de kabel kunt kijken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Eigenlijk kun je dus wel een digibox zonder abonnement aansluiten, alleen heb je er niets extra's aan. Je krijgt niet meer zenders of HD televisie. Het is dus eigenlijk gewoon je geld weggooien (waarom bijna 100 euro uitgeven aan iets wat geen toegevoegde waarde heeft?).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding