Is de tune van GTST door een band of door studiomuziekanten gespeeld ,hoe heet die band en wie heeft het geschreven?

Hoe zit dat dan met bijvoorbeeld royalties als die tune gedraaid wordt, of zijn de rechten afgekocht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1K

Het beste antwoord

Titelsong

Al sinds het begin van de serie wordt het nummer Goede tijden, slechte tijden gebruikt, dat oorspronkelijk uit 3 coupletten en een refrein bestond en voor het eerst werd ingezongen door Lisa Boray en Louis de Vries[15]. Door de jaren heen werden er nieuwe arrangementen voor het nummer gemaakt en werd het enkele keren opnieuw ingezongen, onder meer door Ingrid Simons en Erica Yong. De originele tune werd geschreven door Bert van der Veer en gecomponeerd door Hans van Eijck, in samenwerking met Ronald Schilperoort.

Een overzicht van de ontwikkeling van de leadertune:

* 1990–1995: gezongen door Lisa Boray en Louis de Vries
* 1995–1996: Ingrid Simons en Martijn Schimmer
* 1996–2005: Ingrid Simons
* 2005–2008: Erica Yong
* 2008- heden: Sarina Kuipers

Toegevoegd na 37 minuten:
sorry meer weet ik niet, mischien iemand anders!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel veel extra info waar ik heel blij mee ben, bedankt daarvoor, weet je toevallig ook iets over de muziekanten, is dit ook steeds aangepast, zijn het vaste muziekanten of in steed wisselende formaties en van wie zijn de rechten of royalties? Heb je ook namen?

Andere antwoorden (1)

Ik weet alleen dat Sarina Kuipers de tune nu al een tijdje zingt. Ze zit ook in x factor!